آمریکا به دنبال بازگرداندن قاتلان به فرایند سیاسی عراق است

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، سناء الموسوی نماینده مجلس عراق امروز شنبه از تحرکات آمریکا با بازگردانیدن افراد تحت تعقیب به عراق با اهداف خاص پرده برداشت.

آمریکا به دنبال بازگرداندن قاتلان به فرایند سیاسی عراق است

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که دستگاه قضایی عراق در قبال افراد متهم به حمایت از تروریسم مانند رافع العیساوی و طارق الهاشمی و دیگر متهمان، شفاف عمل نمی کند. العیساوی، الهاشمی، النجیفی و الدلیمی برای فرایند سیاسی عراق بسیار خطرناک هستند.

الموسوی تاکید کرد: تحرکات سیاسی از سوی آمریکا برای بازگردانیدن افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق در کار است تا آنها را از اتهامات وارده مبرا کند.

وی تاکید کرد: آمریکا به دنبال بازگردانیدن قاتلان ملت عراق است تا آنها را وارد فرایند سیاسی برای انتخابات پارلمانی آینده کند.

گفتنی است رافع العیساوی وزیر دارایی پیشین عراق به تازگی خود را تسلیم دستگاه قضایی عراق کرده است تا محاکمه او دوباره برگزار شود. العیساوی که به اتهام همکاری با تروریسم و فساد اداری و مالی در دوره تصدی وزارت دارایی عراق، احکام قضایی علیه او صادر شده بود، در 2014 (متعاقب حمله داعش به عراق) از کشور متواری شد. برخی از کارشناسان حقوقی عراق در این راستا گفته اند که دادگاه حسب قانون، موظف است که محاکمه مجدد العیساوی را برگزار کند و احتمال تخفیف حکم نسبت به احکام قبلی وجود دارد. دادگاه عراق در ژوئن 2017 به صورت غیابی حکم هفت سال زندان را علیه العیساوی فقط در پفراینده مربوط به اتهام فساد اداری و مالی صادر کرده بود.

افزون بر این چهره، گزارش ها حاکی از این است که طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری اسبق، اثیل النجیفی استاندار اسبق نینوا و علی حاتم سلیمان از سران برجسته عشایر الانبار نیز به کشور بازگردانده شده و محاکمه دوباره آنها آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 905

به "آمریکا به دنبال بازگرداندن قاتلان به فرایند سیاسی عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال بازگرداندن قاتلان به فرایند سیاسی عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید