اتحادیه اروپا: روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر داریم

به گزارش تور اروپا ارزان، اتحادیه اروپا اعلام نمود که روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر دارد و کوشش می نماید این انتخابات با گذشته متفاوت باشد.

اتحادیه اروپا: روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر داریم

به گزارش خبرنگاران، پی یر میودان، سفیر اتحادیه اروپا در کابل در مصاحبه ای به بی بی سی گفت که برای تحقق این کار، تیم های کاری اتحادیه اروپا در افغانستان حضور دارند و برای شفافیت انتخابات کار می نمایند.

این مقام ارشد اروپایی اضافه کرد که کارشناسان انتخابات اروپا از قبل وارد افغانستان گردیده اند و به نمایندگی سیاسی اروپا و اعضای این اتحادیه در مورد روند انتخابات نظریات فنی و علمی خود را ارائه می نمایند.

او اضافه کرد که برای برگزاری انتخابات شفاف با احزاب سیاسی، رسانه ها و سازمان های جامعه مدنی گفت وگو گردیده و این اتحادیه آماده کمک در روز انتخابات و پس از انتخابات است.

میودان این انتخابات را برای افغانستان و شرکای بین المللی آن مهم دانست و اضافه کرد: ما نمی خواهیم افغانستان پس از 20 اکتبر بار دیگر به سوی بحران برود و نباید چنین اتفاقی بیافتد.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است که حدود 12 روز دیگر در 20 اکتبر برگزار گردد.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در بهار سال آینده برگزار گردد، گفت که خواستار برگزاری شفاف و آزاد این دو انتخابات (ریاست جمهوری و پارلمانی) است که به گفته او، برای همه افغان ها قابل قبول باشد.

سفیر اتحادیه اروپا در کابل از وجود شک و تردید مردم درباره انتخابات یاد کرد، اما اضافه کرد که احزاب سیاسی این فرصت را دارند که از طریق نمایندگان خود در روز انتخابات بر این روند نظارت نمایند و همه آنها باید در مراکز و محل های رأی دهی ناظر داشته باشند.

او ابراز امیدواری کرد که احزاب سیاسی این کار را انجام دهند و نباید تنها از روند برگزاری انتخابات انتقاد نمایند. به گفته او، آنها باید در تایید و تصدیق این روند فعالانه مشارکت نمایند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را برای افغانستان مهم دانست و گفت که موجودیت نهادهای قوی سیاسی در مجموع و به ویژه در روند مذاکرات صلح افغانستان مهم است.

میودان گفت که شورشیان در پی تضعیف نهادهای مشروع افغانستان هستند. او اضافه کرد که برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در زمان معین گردیده باعث مشروعیت بیشتر نظام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 122

به "اتحادیه اروپا: روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید