افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، رکورد 10 ساله را زد

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران (پانا) - با وجود اختلال در عرضه، تعطیلی کارخانه ها و تنش های سیاسی، قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین حد خود در 10 سال اخیر رسید.

افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، رکورد 10 ساله را زد

به گزارش راشاتودی، بر اساس آخرین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، قیمت مواد غذایی به اوج جهانی جدیدی رسیده و به بالاترین سطح خود از ماه جولای 2011 رسیده است و از افزایش 30 درصدی ثبت شده در سال گذشته نیز افزایش داشته است.

شاخص قیمت موادغذایی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، که قیمت های بین المللی سبد کالاهای غذا را دنبال می نماید، نشان داد که در ماه اکتبر، هزینه یک سبد غذا نسبت به ماه قبل 3 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش ها، این قیمت ها به علت قیمت های بالای کالاها، اختلال های عرضه جهانی و تعطیلی کارخانه ها و تنش های سیاسی افزایش یافته است. شاخص قیمت غلات فائو 3.2 درصد رشد داشت در حالی که قیمت گندم به علت کاهش برداشت از صادرکنندگان بزرگ مانند کانادا، روسیه و ایالات متحده 5 درصد افزایش یافت. این سازمان دریافت که قیمت های بین المللی سایر غلات اصلی افزایش یافته است.

قیمت روغن گیاهی در ماه اکتبر به بالاترین مقدار افزایش خود یعنی 9.6 درصد رسید و چهارمین ماه متوالی افزایش قیمت را رقم زد. فائو گفت که قیمت روغن گیاهی تا حد زیادی تحت تأثیر نگرانی های مداوم در خصوص کاهش فراوری در مالزی به علت کمبود مداوم نیروی کار مهاجران است.

در همین حال، قیمت لبنیات با افزایش 2.5 درصدی روبرو شد، در حالی که قیمت گوشت 0.7 درصد کاهش یافت که سومین کاهش ماهانه را داشت. پس از شش ماه افزایش متوالی، قیمت شکر نیز به علت محدودیت تقاضای جهانی و مازاد بالای صادرات، 1.8 درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1678

به "افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، رکورد 10 ساله را زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، رکورد 10 ساله را زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید