ایران و افغانستان می توانند اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر انجام دهند

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در گفت وگوی تلفنی با محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات محبت آمیز مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواهان شد.

ایران و افغانستان می توانند اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر انجام دهند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (12خرداد ماه) در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه ای به تبادل نظر پرداخت.

در این تبادل نظر قالیباف با تاکید بر ظرفیت مجلس های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات محبت آمیز ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات مجلسی باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرز های دو کشور تاکید نمود و اضافه کرد: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشور های ثالث در بی ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.

قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد، به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این تبادل نظر با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی مجلس افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات محبت آمیز فی مابین درعرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و مالی به ویژه مجلسی تاکید نمود.

رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات محبت آمیز خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 842

به "ایران و افغانستان می توانند اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و افغانستان می توانند اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید