بازسازی خانه های زلزله زده کرمانشاه تا شهریور 98 سرانجام می یابد

به گزارش تور اروپا ارزان، معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: کار بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا شهریور سال آینده به تمام می رسد.

بازسازی خانه های زلزله زده کرمانشاه تا شهریور 98 سرانجام می یابد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح هفت هزارمین واحد روستایی بازسازی گردیده مناطق زلزله زده کرمانشاه که امروز (5 شهریور) با حضور وزیر کشور در روستای دره ژاله ثلاث باباجانی برگزار گردید، از روند خوب بازسازی در نواحی زلزله زده استان خصوصا مناطق روستایی یاد کرد و اضافه کرد: تاکنون کار پی کنی 32 هزار واحد، پی ریزی 28 هزار واحد،تکمیل اسکلت 21 هزار واحد و سقف زنی 15 هزار واحد روستایی انجام گردیده است.

وی ادامه داد: همانطور که قول دادیم تا انتها شهریور کار بازسازی 12 هزار و 500 واحد روستایی که به طور کامل تخریب گردیده بودند به انتها می رسد.

مهدیان تاکید نمود: در مناطق شهر هم کار بازسازی به خوبی پیش می رود، اما شرایط کار در مناطق شهری کمی پیچیده تر است و زمان بیشتری می برد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن پیش بینی کرد کار بازسازی تمام واحدهای مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از زلزله آبان سال گذشته تا انتها شهریور سال آینده تمام گردد.

وی از تامین منابع اعتباری مورد احتیاج برای بازسازی هم اطلاع داد و گفت: مشکلی در این باره وجود ندارد، ضمن این که خود مردم نیز به خوبی پای کار هستند.

به گفته این مسئول، بر اساس مصوبه هیات دولت مقرر گردیده تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده برای واحدهای مسکونی شهری 10 میلیون تومان و برای واحدهای روستایی پنج میلیون تومان افزایش یابد که می تواند بخشی از افزایش قیمت مصالح را جبران کند.

مهدیان گرانی مصالح را یکی از عوامل کند کننده سرعت بازسازی دانست و اضافه کرد: قرار است مصالح به میزان کافی و با قیمت مناسب تامین گردد.

وی با بیان این که 35 هزار تن فولاد به قیمت قبلی تامین و مصرف گردیده و دوباره تامین خواهد شد، گفت: به همت بنیاد مستضعفان برای هر واحد احداثی 160 کیسه سیمان نیز به صورت رایگان تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 134

به "بازسازی خانه های زلزله زده کرمانشاه تا شهریور 98 سرانجام می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه های زلزله زده کرمانشاه تا شهریور 98 سرانجام می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید