برنامه افزایش دو برابری ظرفیت بنادر ایران ظرف 25 سال آینده خبرنگاران

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر نیاز کشور به دو برابر شدن ظرفیت بنادر تجاری تا افق 1424، گفت: ضرورت دارد، ظرفیت بنادر کشور از 300 به 600 میلیون تن ارتقا پیدا کند.

برنامه افزایش دو برابری ظرفیت بنادر ایران ظرف 25 سال آینده خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های اجرا شده از سوی سازمان بنادر، کشور تا افق 1424 حداقل به دو برابر ظرفیت فعلی برای بنادر تجاری خود نیازمند است، بیان نمود: بنابراین، باید از حدود 300 میلیون تن به بیش از 600 میلیون تن ظرفیت در بنادر تجاری خود دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر تجاری؛ به عنوان زیرساخت مهم توسعه و مراکز ایجاد اشتغال، ارزش اضافه کرده و درآمد فعالیت می کنند، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی باید بتواند با ایجاد و توسعه بنادر تجاری در سواحل مکران یک گام اساسی و راهبردی برای رسیدن به اهداف تبیین شده بردارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به تجارب گذشته در توسعه بندر چابهار، یکی از حوزه های کلیدی که می تواند کشور را به رونق اقتصادی در طول سواحل مکران برساند، ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در طول این سواحل است.

راستاد با اشاره به اینکه تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه سواحل مکران، بر بنادر تجاری است، گفت: هم اکنون بنادر کوچک متعددی در طول سواحل مکران از استان هرمزگان تا سیستان و بلوچستان وجود دارد که کاربری تجاری دارند و باید این بنادر از نظر زیربنایی، روبنایی و تجهیزاتی به گونه ای مدنظر قرار گیرند که بتوانند ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در طول این نوار ساحلی مهم، تضمین کنند.

گفتنی است در راستای افزایش ظرفیت بنادر تجاری کشور، به ویژه در سواحل مکران، یکی از برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد یک بندر بزرگ تجاری در محدوده کوه مبارک شهرستان جاسک است که طبق برنامه ریزی های اجرا شده فرار است این بندر در سه فاز و با ظرفیتی بین 100 تا 200 میلیون تنی ایجاد و به بزرگترین بندر تجاری کشور تبدیل شود؛ بندری که قابلیت پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما در طول سواحل مکران را دارد و بعد از سال 1411 بهره برداری از آن آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1368

به "برنامه افزایش دو برابری ظرفیت بنادر ایران ظرف 25 سال آینده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه افزایش دو برابری ظرفیت بنادر ایران ظرف 25 سال آینده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید