به زودی شاهد فرایند نزولی اپیدمی کرونا خواهیم بود؟

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید با وجود اینکه هشت ماه از همه گیری کرونا می گذرد، هنوز چشم انداز آینده به گونه ای نیست که شاهد فرایند نزولی این اپیدمی باشیم.

به زودی شاهد فرایند نزولی اپیدمی کرونا خواهیم بود؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، عباسعلی کریمی در نشست هیات رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده ها با اشاره به مسائل دانشگاه به دلیل افزایش بار مراجعه بیماران مبتلابه کووید 19 گفت: این شرایط بار سنگینی را به کادر درمان و خدمات بیمارستان ها و دیگر واحدهای دانشگاه تحمیل می نماید.

وی بابیان اینکه مسئولیت اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش است، اضافه نمود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دو مقوله مهم آموزش و پژوهش، تحت تأثیر فشار ناشی از کووید 19 قرار نگیرد. این نشست نیز باهدف آنالیز مسائل حوزه آموزش و پژوهش بخصوص آموزش مجازی در دانشکده ها برگزارشده است.

کریمی با اشاره به مسائل حوزه آموزش مجازی، با توجه به نو بودن و حجم استفاده ای که از آن می گردد گفت: تا به امروز جلسات متعددی را به منظور آنالیز چالش های آموزش مجازی برگزار کردیم؛ تازه ترین نشست با نمایندگان صنفی دانشجویان تشکیل و بسیاری از مسائل این حوزه مطرح شد. تا به امروز بخشی از این مسائل برطرف شده و بخش دیگر احتیاج به زمان بیشتری دارد.

لزوم تعامل روسای دانشکده ها و معاونان آموزشی

رئیس دانشگاه با تأکید بر ضرورت همفکری و حضور معاونان آموزشی دانشکده ها در این نشست گفت: ضروری است این جلسه با حضور معاونان آموزشی دانشکده ها نیز برگزار گردد تا از نزدیک با مسائل آنان آشنا و برای آن راه چاره ارائه دهیم.

کریمی بر تقویت ارتباط روسا و معاونان آموزشی دانشکده ها و نیز معاونت آموزشی دانشگاه تأکید کرد و گفت: راه چاره بسیاری از مسائل احتیاجمند هماهنگی این سه حوزه است و بسیاری از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد ضروری است از سوی روسای دانشکده ها به معاونان آموزشی و سایر افرادی که ارتباط نزدیک با دانشجویان دارند منتقل گردد.

رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه روسای دانشکده ها بدون رودربایستی مسائل خود را مطرح نمایند اضافه نمود: مسائل کشور در این شرایط بسیار است و ما باید از بازگو کردن مسائلی که مانع کار دانشگاه می گردد پرهیز کنیم. من دیدگاه ایده آلیستی ندارم و می دانم شما نیز تحت تأثیر مسائل مالی اجتماعی، دچار نگرانی می شوید.

برطرف آسیب های آموزش علوم بالینی و پایه

رئیس دانشگاه با اشاره به آسیب های ناشی از کووید 19 در آموزش علوم بالینی و پایه اضافه نمود: دوره دستیاری 4 ساله است که 8 ماه از آن تحت تأثیر کووید 19 قرارگرفته و آموزش برخی بخش ها مانند جراحی آسیب دیده است. علوم پایه نیز به شکل دیگری تحت تأثیر این بیماری است و روسای دانشکده ها باید به گونه ای برنامه ریزی نمایند که فرصت آموزش دانشجویان از دست نرود.

پژوهش و پاسخگویی به احتیاجهای دانشگاه و کشور

کریمی بر اهمیت حوزه پژوهش در پاسخگویی به سؤالات و احتیاجهای دانشگاه و جامعه تأکید کرد و گفت: پاسخ بسیاری از مسائل کووید 19 بر عهده حوزه پژوهش است. اینکه آیا منبع انتشار ویروس دانشگاه است یا مراکز فروش سطح شهر؟ یا آیا ضروری است تعطیلی اعلام گردد یا نه؟ احتیاج به پژوهش دارد. لذا باید نگاه عمیق تری به مسائل داشت و مراکز تحقیقاتی به یاری بیایند پاسخ مسائل مربوط به فراوری واکسن، داروها و تعطیلی و... را به وسیله پژوهش ارائه دهند.

یاری هزینه فراگیران به هیچ بهانه ای نباید قطع گردد

وی با تأکید بر پرداخت یاری هزینه فراگیران دانشگاه گفت: حداقل دستمزدی که به فراگیران پرداخت می گردد به هیچ بهانه ای نباید قطع گردد. در سال تحصیلی جدید نیز با یاری روابط عمومی های خود و هماهنگی با مدیریت روابط عمومی دانشگاه فضایی را فراهم کنید که ورودی های جدید در فضایی پرنشاط و توأم با امید وارد دانشگاه شوند.

آنالیز مسائل حوزه آموزش

در ادامه امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه ها و چالش های حوزه آموزش دانشگاه را تشریح کرد و گفت: فرایند آموزش مجازی دانشگاه تند و دامنه آن وسیع است. کار معاونت آموزشی پشتیبانی از برنامه های آموزشی و تدوین شیوه نامه ها است و کوشش می کنیم امکانی فراهم گردد که اساتید و دانشجویان به صورت رایگان به اینترنت دانشگاه متصل شوند.

معاون آموزشی دانشگاه، با تأکید بر ارتقا سامانه نوید گفت: در کنار آموزش های غیر همزمان مانند نوید که احتیاج به ارتقا دارد از آموزش های همزمان مانند اسکای روم استقبال زیادی می گردد. به این منظور ظرفیت اسکای روم به مدت 14 ماه به میزان هزار نفر افزایش یافته است البته ضروری است این ظرفیت بیش از این افزایش یابد.

سهراب پور بر پایش کیفیت آموزش مجازی تأکید کرد و گفت: ازنظر کمیت، معاونت آموزشی درحال تأمین زیرساخت های مورداحتیاج است؛ دانشکده ها نیز باید کیفیت آموزش را مورد پایش قرار دهند. آزمون ها ازجمله مواردی است که کیفیت آموزش را ارزیابی می نماید و دانشکده ها می توانند بامطالعه مقالات متعدد دانشگاه های معتبر دنیا، متناسب با شرایط دانشکده های خود، این امکان را به وجود بیاورند.

معاون آموزشی دانشگاه بابیان تجربه پیروز ارائه ترم تابستانی به پیامدهای تعطیلی ناشی از کووید 19 در دانشگاه اشاره نمود و گفت: در آموزش مجازی و امور درمانی بیمارستان ها تعطیلی نداریم. در امور دیگر مانند آموزش کارورزی و کارآموزی به گونه ای برنامه ریزی کنید که با حداقل تعویق همراه باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1039

به "به زودی شاهد فرایند نزولی اپیدمی کرونا خواهیم بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی شاهد فرایند نزولی اپیدمی کرونا خواهیم بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید