تاکید مسئولین پاکستان بر تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان در دیدار با گوترش

به گزارش تور اروپا ارزان، دبیرکل سازمان ملل که به پاکستان سفر کرده است در دیدار با نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش پاکستان از نقش اسلام آباد در فرایند صلح افغانستان تقدیر کرد.

تاکید مسئولین پاکستان بر تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان در دیدار با گوترش

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که به پاکستان سفر کرده است در ملاقات با عمران خان نخست وزیر این کشور بیان نمود: پاکستان تلاش های خوبی برای ایجاد صلح در افغانستان داشته است.

وی شرح داد: امیدواریم که این تلاش ها ادامه پیدا کرده و منجر به برقراری صلحی فراگیر در کشور افغانستان شود.

گوترش گفت: تغییر فضا در پاکستان و بیشتر شدن امنیت نشان دهنده این است که دولت و ارتش پاکستان علیه تروریست ها اقدامات موثری داشته اند.

عمران خان در این ملاقات گفت: تلاش ما برای ثبات در افغانستان ادامه پیدا می کند ولی آنچه نسبت به آن نگران هستیم مرزی شرقی ما است.

وی گفت: این امکان وجود دارد که هند با صحنه سازی یک حمله تروریستی غیرواقعی تلاش کند پاکستان را متهم جلوه داده و آغازگر یک جنگ باشد.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: در کشورهای غربی به اتباع افغانستانی دید خوبی ندارند ولی ما سال ها از افغانستانی ها میزبانی کرده ایم؛ و می دانیم که امنیت در این کشور بیش از همه به سود ما است.

رهبر حزب تحریک انصاف از سازمان ملل خواست واکنشی جدی نسبت به مساله کشمیر داشته باشد و برای حل این مساله تاریخی اقدام نماید.

گوترش در ملاقات با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان نیز بر ضرورت حل مسئله کشمیر به شکلی مسالمت آمیز تاکید کرد.

طرفین در این ملاقات بر لزوم پایبندی به توافقنامه های قبلی تاکید کرده و نقض این توافقنامه ها را خطری بزرگ برای تمام منطقه توصیف کردند.

گوترش در این ملاقات از ارتش پاکستان به دلیل همکاری برای بررسی اوضاع در کشمیر آزاد توسط ناظرین بین المللی تقدیر کرد.

دبیرکل سازمان ملل به منظور شرکت در نشست جهانی مهاجرت و همچنین ملاقات با مسئولین کشور پاکستان وارد اسلام آباد شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 584

به "تاکید مسئولین پاکستان بر تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان در دیدار با گوترش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مسئولین پاکستان بر تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان در دیدار با گوترش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید