تصمیم آلمان برای حمایت از اپوزیسیون در بلاروس

به گزارش تور اروپا ارزان، صدر اعظم آلمان از معترضان در بلاروس حمایت و بیان نمود تصمیم دارد به اپوزیسیون این کشور آسانتر ویزا دهد.

تصمیم آلمان برای حمایت از اپوزیسیون در بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی انتها سرکوب جنبش های دموکراتیک در بلاروس را خواستار شد. وی از رهبری در مینسک درخواست کرد که بلافاصله به سرکوبگری ها علیه معترضان انتها داده و زندانیان را آزاد کند.

صدر اعظم آلمان بیان نمود، آلمان و اتحادیه اروپا همچنان خواستار مجازات مسئولین این نقض گسترده حقوق بشر در بلاروس هستند همانطور که اتحادیه اروپا با تحریم های خود این کار را انجام داده است.

صدر اعظم آلمان همچنین خواستار قواعد جدید ویزا برای افرادی که در بلاروس تحت فشار قرار می گیرند شده و بیان نمود که آلمان به اپوزیسیونی که تحت تعقیب قرار می گیرند، آسانتر ویزا می دهد. این طرح آلمان همچنین یاری هزینه و حمایت از رسانه های مستقل را در دستور کار قرار می دهد.

مرکل همچنین زنان و مردانی را که هفته هاست در بلاروس برای حمایت از دموکراسی و آزادی به خیابان ها می آیند را تمجید کرد.

مرکل همچنین گفت: حاکمان این طور محاسبه نموده اند که دنیا این انسان های شجاع را دوباره فراموش خواهد نمود، اما ما هرگز نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری بحث برانگیز در این کشور در 9 آگوست (19 مرداده ماه) گرفتار بحران داخلی سختی شده است. در این انتخابات لوکاشنکو با کسب اکثریت آراء برای یک دوره 6 ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. اما اپوزیسیون بر این عقیده اند که در این انتخابات تقلب شده است. اتحادیه اروپا هم نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناخته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اپوزیسیون بلاروس، سوتلانا تیخانوفسکایا را پیروز واقعی این انتخابات می دانند. وی بعد از برگزاری انتخابات در کشورش به لیتوانی گریخت.

از زمان برگزاری این انتخابات در شهرهای بلاروس مرتبا اعتراضات گسترده و خشونت باری علیه لوکاشنکو برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1276

به "تصمیم آلمان برای حمایت از اپوزیسیون در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم آلمان برای حمایت از اپوزیسیون در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید