تفکیک وزارت راه وشهرسازی و دوباره کاری های پرهزینه

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران:فرآیند ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن بیش از6 ماه طول کشید و نقل مکان، حیف و میل اموال بیت المال، فروش ساختمان وزارت مسکن، اصلاح ساختار و تنظیم شرح وظایف جدید و اخذ تصویب معاونت برنامه ریزی و... از جمله مسائل و هزینه های ادغام بود.

تفکیک وزارت راه وشهرسازی و دوباره کاری های پرهزینه

به گزارش خبرنگاران، عیارآنلاین در یادداشتی نوشت: طرح دو فوریتی تفکیک وزارت راه و شهرسازی توسط جمعی از کنندگان مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است. در مقدمه این طرح پیشنهادی آمده است: باتوجه به عدم پاسخگویی مناسب تداخل وظایف و کثرت حوزه های تحت پوشش دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی و تحت تأثیر قرار دریافت مسائل این دو وزارتخانه، ضرورت دارد تا بر اساس تجربه موجود در دولت جدید حسب تمایل مطروحه مجدداً دو وزارتخانه مذکور با همه وظایف، اختیارات، امکانات و اعتبارات به شرایط سابق برشود.

این درحالی است که کارشناسان بر این عقیده هستند که ادغام دو وزارتخانه سابق راه و ترابری و مسکن و شهرسازی هزینه های زیادی به همراه داشته و تفکیک دوباره آن خصوصا در شرایط فعلی به نفع کشور نخواهد بود بلکه خود باعث بروز مسائل جدید خواهد شد.

فرآیند ادغام این دو وزارتخانه بیش از6 ماه به طول انجامیده است و نقل مکان، حیف و میل اموال بیت المال، فروش ساختمان وزارت مسکن، اصلاح ساختار و تنظیم شرح وظایف جدید و اخذ تصویب معاونت برنامه ریزی، مسائل مربوط به نیروی انسانی و … از جمله مسائل و هزینه های ادغام بوده است.

لذا تفکیک مجدد وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه جدید، نه تنها موجب تحمیل دوباره این هزینه ها می شود، بلکه موجب از دست رفتن زمان و اتلاف وقت و انرژی مسئولان و مدیران خواهد شد که در شرایط فعلی کشور مناسب به نظر نمی رسد.

شاید آنچه باعث طرح این ادعا شده که ساختار فعلی وزارت راه و شهرسازی ناکارآمد است و توان رسیدگی به وظایف اش را ندارد، ادغام اداره کل راه و ترابری و اداره کل مسکن شهرسازی در استان ها باشد، که نتیجه آن تشکیل اداره کلی با وظایف نسبتا سنگینی بود.

همین مساله سبب شد تا برخی از این اداره کل ها نتوانند بطور همزمان از عهده پروژه های راه سازی و مسکن مهر برآیند. اما این مسئله نباید با عملکرد ستاد وزارتخانه مقایسه شود چرا که عملکرد ستاد وزارتخانه تا حدود زیادی در طول این مدت قابل دفاع بوده است.

به نظر می رسد در شرایط فعلی مسائل مهم تر و با اولویت بالاتری همچون مقابله با تحریم های اقتصادی غرب وجود دارد که کنندگان محترم مجلس باید برای آن ها تصمیم گیری کنند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 784

به "تفکیک وزارت راه وشهرسازی و دوباره کاری های پرهزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک وزارت راه وشهرسازی و دوباره کاری های پرهزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید