تمدید کنترل مرزی آلمان با همسایگانش

به گزارش تور اروپا ارزان، با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، وزارت کشور آلمان از تمدید طرح کنترل مرزی با کشورهای همسایه اطلاع داد.

تمدید کنترل مرزی آلمان با همسایگانش

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری د.پ.آ، کنترل مرزهای خارجی آلمان از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) شروع شده بود.

هورست زهوفر وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی (CSU)، کنترل مرزهای مشترک با اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ و دانمارک را به دلیل بیماری کووید-19 تا 15 می (26 اردیبهشت) تمدید کرد. این طرح همچنین در خصوص پروازهای از مبدا اسپانیا و ایتالیا نیز اعمال می گردد.

براساس بخشنامه ای که این وزارتخانه صادرنموده خطر گسترش دوباره ویروس کرونا جدی بوده و باید با شدت کنترل گردد.

از زمان شروع اجرای این طرح، افرادی که نه آلمانی هستند و نه به طور دائم در این کشور اقامت دارند، فقط می.توانند به یک دلیل موجه برای سفر به آلمان بفرایند. به عنوان نمونه، شهفرایندان اتحادیه اروپا که از راستا آلمان به کشور خود می فرایند و یا رانندگان کامیون که در جاده ها سفر می نمایند مجاز به ورود هستند. این ورود فقط به بعضی از گذرگاه های مرزی محدود شده است.

با توجه به شرایط کنونی آلمان، حدس ها از کاهش محسوس محدودیت ها از پانزدهم ماه جاری میلادی حکایت دارد.

در همین رابطه دانیل گونتر نخست وزیر ایالت شلسیویگ-هولشتاین از حزب دموکرات مسیحی (CDU) در هماهنگی با وزیر کشور موافقت نموده است که عبور و مرور از مرز دانمارک در شمال آلمان به زودی آزاد گردد.

وی به آژانس مطبوعات آلمان گفت: ما توافق کردیم که برنامه زمان بندی مشخصی را ایجاد کنیم تا مرز با دانمارک حداکثر از 15 مِی(26 اردیبهشت) باز گردد.

با وجود برطرف قرنطینه و پشت سر گذاردن دوره اوج بیماری در بعضی کشورها و مناطق قاره اروپا، محققان بر این باورند که شمار موارد ابتلا به کووید-19 در آلمان 10 برابر آمار رسمی است.

محققان دانشگاه بن روز دوشنبه (دیروز) گفتند، مطالعه مقدماتی آن ها، براساس کارهای میدانی در شهر گانگلت در ایالت هاینزبرگ- یکی از بالاترین میزان مرگ ومیر ناشی از کرونا - خبر از ابتلای بدون علایم کووید-19 می دهد.

محققان پس از انجام آنالیز ها روی یک گروه 919 نفری نتیجه گرفتند که حدود 15 درصد جمعیت گانگلت مبتلا به کووید-19 بوده و میزان مرگ ومیر آن 37 درصد است.

براین اساس محققان تخمین می زنند که حدود یک میلیون و 800 هزار آلمانی مبتلا به ویروس هستند آن هم در حالی که پیش از این فقط آمار 166 هزار نفری تائید شده است.

آخرین آمار رسمی نشان می دهد که میزان ابتلا به بیماری کووید-19 در آلمان تا به امروز (سه شنبه) 166 هزار و 152 نفر است که از این میان 6 هزار و 993 نفر جان باخته و 132 هزار و 700 نفر بهبود یافته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 783

به "تمدید کنترل مرزی آلمان با همسایگانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید کنترل مرزی آلمان با همسایگانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید