خبرنگاران آمریکا:رابرت اقتصادی به وین بازمی شود، راستا طولانی در پیش است

به گزارش تور اروپا ارزان، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بازگشت نماینده ویژه این کشور در امور ایران برای دور سوم مذاکرات وین سخن گفت و اضافه نمود جهت طولانی در پیش است.

خبرنگاران آمریکا:رابرت اقتصادی به وین بازمی شود، راستا طولانی در پیش است

به گزارش خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود اضافه نمود: رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران فردا به وین بازمی گردد.

وی ادامه داد: ما دو دوره مذاکرات غیرمستقیم را پشت سر گذاشتیم، و اقتصادی و تیم او برای دور سوم به وین باز می گردند اما همانگونه که هفته گذشته مطرح شد، مسیری طولانی در پیش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: آنچه ما بر آن متمرکز شده ایم تنها و تنها یک چیز است و آن دستیابی به حصول اطمینان از توافقنامه ای است که به طور قابل اثبات و دائمی مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای گردد.

پرایس اظهار کرد: داشتن سلاح هسته ای ایران به نفع ایالات متحده، شرکای اروپایی ما، چینی ها و به نفع روس ها نخواهد بود. من دوباره به این واقعیت اشاره می کنم که ما توانستیم در سال 2015 به توافق هسته ای دست پیدا کنیم و در اوایل سال 2016 با همین مجموعه از شرکای 1 + 5 اجرایی شد.

وی اعلام کرد: فکر می کنم این بیانگر بعضی احتمالات بالقوه است که اگر این تعهد را در طرف ایرانی پیدا کنیم و همچنان در آن باقی بماند، می توانیم مجدداً این کار را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی از دست نیافتن ایران به سلاح اتمی و از پایبندی ایران به تعهداتش سخن می گوید که به اعتراف گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، برنامه هسته ای ایران هرگز به سمت استفاده تسلیحاتی نرفته است.

همچنین به ایران همچنان عضو باقی مانده در برجام است و طرفی که باید به این توافق بازگردد و به تعهداتش پایبند بماند، آمریکا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1424

به "خبرنگاران آمریکا:رابرت اقتصادی به وین بازمی شود، راستا طولانی در پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا:رابرت اقتصادی به وین بازمی شود، راستا طولانی در پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید