خبرنگاران استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات در مواقع خاص

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات به صورت پایلوت و تنها برای مواقع خاص طراحی شده است.

خبرنگاران استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات در مواقع خاص

پهپادهای پستی، سورپرایزی بود که سال گذشته، پس از حاشیه پردازی فراوان و با حدس و گمان رونمایی شد، همچنان در نقطه شروع باقی مانده است.

حسین نعمتی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره پهپادهای پستی اضافه نمود: در تمام دنیا نیز این سرویس هنوز به سرویس تجاری تبدیل نشده است. آزمایش و اجرایی شدن آن فقط به عنوان شروعی برای ایجاد ظرفیت بوده تا بتوان در آینده از این امکان استفاده کرد و آن را توسعه داد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که توسعه این طرح هزینه بالایی دارد، اضافه نمود: طرح پایلوت پهپادها با این تفکر شروع شد که بتوانیم همگام با دنیا به این حوزه ورود کنیم چرا که ایران جزو پست های مطرح در سطح دنیا است و نمی خواستیم از تکنولوژی که در دنیا از آن استفاده می گردد، عقب بمانیم. شاید در آینده امکانی فراهم گردد تا بخش خصوصی هم بتواند به این عرصه ورود کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: همان اوایل، یک مرتبه پهپادها را تست کردیم و به نظر می رسد در بعضی از نقاط کشور مانند جزیره کیش با وجود ترافیک هوایی کمتر بتوان از این تکنولوژی استفاده کرد. این طرح در حال آنالیز است و در آینده مردم می توانند از این سرویس بهره مند باشند.

او در مورد آخرین شرایط پهپادها گفت: این طرح به همان شکل باقی مانده است. فضای شهرهایی مانند تهران ویژگی خاصی دارد و برای پرواز پهپادها باید مجوزهای لازم دریافت گردد. البته ما هماهنگی لازم با بعضی از دستگاه ها مانند اورژانس که شرایط خاصی دارند را انجام داده ایم تا به وقت ضرورت بتوانیم به آن ها سرویس ارائه دهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات در مواقع خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات در مواقع خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید