خبرنگاران رونمایی از واکسن روسی کرونا در سازمان ملل

به گزارش تور اروپا ارزان، مسکو- خبرنگاران- روسیه در یک نشست وبیناری با حضور نمایندگان آن کشور در سازمان ملل متحد، نخستین واکسن کرونای ساخت این کشور به نام اسپوتنیک وی را برای مجمع عمومی این سازمان رونمایی کرد.

خبرنگاران رونمایی از واکسن روسی کرونا در سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران، روز چهارشنبه در این نشست وبیناری برای رونمایی واکسن اسپوتنیک وی، مراحل آزمایش این واکسن کرونا، حجم فراوری، قیمت و نیز همکاری روسیه با کشورهای دیگر برای ساخت آن آنالیز شد.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه خاطر نشان کرد که در آزمایش پس از ثبت واکسن اسپوتنیک وی، بیش از 40 کشور از جمله هند، بلاروس، روسیه، امارات و ونزوئلا شرکت کردند و امکان آزمایش این واکسن در چند کشور دیگر از جمله برزیل نیز در دست آنالیز است.

وی خاطر نشان کرد که واکسن اسپوتنیک وی دارای درجه مصونیت بسیار بالایی است و پادتن مؤثر فراوری می نماید.

وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه آزمایش بالینی اسپوتنیک وی ادامه دارد، اظهار کرد: تا به امروز بیش از 100 هزار نفر در روسیه از گروه ریسک با این واکسن، واکسیناسیون شده اند.

به گفته موراشکو، واکسن اسپوتینک وی در سراسر روسیه توزیع شده و واکسیناسیون گسترده آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

کریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (دست اندرکار تأمین اقتصادی طرح واکسن اسپوتنیک وی) نیز در نشست رونمایی این واکسن گفت که این صندوق درخواست هایی به سازمان های تنظیم نماینده امور واکسن ها در بیش از 40 کشور برای تأیید فرستاده است که اهمیت فراوان دارد.

به گفته وی، تا ماه مارس سال 2021 (اسفند ماه سال 99) هر ماه حداقل 40 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که فراورینمایندگان واکسن اسپوتنیک وی، احتیاجهای روسیه در بازار داخلی این کشور را تأمین نمایند صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه امکان صادرات واکسن به کشورهای دیگر را آنالیز خواهد نمود.

به گفته مقام روس، بهای هر دوز واکسن اسپوتنیک وی برای کشورهای مختلف کمتر از 10 دلار خواهد بود.

بیش از 50 کشور دنیا از روسیه در مجموع برای خرید یک میلیارد و 200 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی درخواست نموده اند.

روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را در مقیاس عمومی بر روی انسان ها آزمایش نموده است و در زمان حاضر مراحل پایانی آزمایش این واکسن بر 40 هزار فرد داوطلب جریان دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بتازگی به سران کشورهای حاضر در نشست جی-20 گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی را به کشورهایی که به آن احتیاج دارند عرضه کند.

پوتین اضافه نمود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1153

به "خبرنگاران رونمایی از واکسن روسی کرونا در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونمایی از واکسن روسی کرونا در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید