خبرنگاران مجوز واردات دائم شتر از پاکستان به خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش تور اروپا ارزان، بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از سه ماه پیگیری مکرر توسط استاندار خراسان جنوبی روز گذشته مجوز واردات دائم شتر از پاکستان به استان صادر شد.

خبرنگاران مجوز واردات دائم شتر از پاکستان به خراسان جنوبی صادر شد

مشیرالحق عابدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری آنالیز اقدامات اجرایی پروژه هاب شتر در خراسان جنوبی که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار گردید اضافه کرد: تا به امروز از افغانستان واردات دام به ویژه شتر به استان نداشته ایم و فقط استان سیستان این مجوز را داشت.

وی بیان نمود: در بخش نخست با امضای وزیر جهاد و همراهی مجموعه دامپزشکی کشور و کوشش های استاندار مجوز ورود 100 نفر شتر به استان اخذ شد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: این موضوع می تواند نقطه عطفی در راستای تامین شتر برابر تعهد قید شده در تفاهم نامه فی مابین استانداری و ستاد فرمان امام (ره) در مورد هاب شتر باشد.

وی توضیح داد: تعهد استان بنابرآنچه در تفاهم نامه هاب شتر بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ایجاد طرح های زیرساختی مالی قید شده، تا به امروز با موفقیت پیش رفته است.

عابدی ادامه داد: طرح های زیرساختی مالی مورد تعهد استان شامل راه اندازی سه سایت قرنطینه دام، مرکز به نژادی فراوری و تکثیر حاشی پرمحصول، بازار تخصصی دام و ایجاد صندلی انبار علوفه و دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای به اضافه اقدامات دستگاه های خدمات رسان بوده است.

وی گفت: در طرح های مالی اجتماع محور از جمله ایجاد مرکز جمع آوری شیر و ایجاد کشتارگاه و بسته بندی نیز مجموعه استان مشارکت داشته است و همه تعهدات برمبنای یک پروپزال علمی در حال پیشرفت است و تعهدات را بیش از آنچه پیش بینی شده بود تا به امروز انجام داده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: یکی از طرح هایی که با توجه شرایط بومی استان، ظرفیت ها و پتانسیل ها از سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال با مشارکت بنیاد برکت در استان شروع شد طرح هاب شتر بود.

غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دومین استان دارای جمعیت شتر(30 هزار نفر) است بیان نمود: این آمار 20 درصد جمعیت شتر کشور را شامل می گردد که 2 هزار خانوار استان از این صنعت بهره مند می شوند.

وی گفت: سالانه یکهزار و 200 تن گوشت و یکهزار و 500 تن شیر خام شتر در استان فراوری می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توضیح داد: با اجرای طرح هاب شتر هشت هزار فرصت شغلی در استان ایجاد و ظرفیت فراوری محصولات نیز به 25 هزار تن خواهد رسید.

وی عنوان نمود: در حال حاضر 95 درصد وسعت استان را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد لذا شرایط بیابانی و مرتعی استان قابلیت افزایش جمعیت شتر را دارد.

قوسی یادآور شد: ظرفیت فراوری علوفه استان در هر هکتار 50 کیلوگرم است لذا عرصه های بیابانی استان ظرفیت دو برابری پرورش شتر و افزایش جمعیت تا 70 هزار نفر را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 958

به "خبرنگاران مجوز واردات دائم شتر از پاکستان به خراسان جنوبی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز واردات دائم شتر از پاکستان به خراسان جنوبی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید