خبرنگاران محدودیت دسترسی به حساب های فاقد کد شهاب از انتها مردادماه

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران- خبرنگاران - بر اساس اعلام کمیته عالی مبارزه با پولشویی بانک ملی ایران، دسترسی به حساب های مشتریان حقیقی فاقد کد شهاب از سرانجام مردادماه غیرممکن خواهد بود.

خبرنگاران محدودیت دسترسی به حساب های فاقد کد شهاب از انتها مردادماه

به گزارش خبرنگاران، براساس قانون بودجه سال 1399 و به منظور افزایش شفافیت تراکنش های بانکی، مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، بانک ها و موسسه های اعتباری غیربانکی موظف شده اند تا در امسال همه حساب های بانکی فاقد شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) معتبر متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی را مسدود نمایند.

بانک ملی نیز در همین رابطه اعلام نموده مشتریانی که تا خاتمه مرداد ماه برای دریافت کد شهاب خود اقدام ننمایند، حساب آن ها مسدود خواهد شد. مشتریان بانک ملی برای استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران می توانند به وبسایت www.bmi.ir/fa/shahab مراجعه نمایند و در صورت نداشتن کد شهاب می توانند با مراجعه به شعب بانک با تکمیل اطلاعات خود، آن را دریافت نمایند.

شناسه شهاب باتوجه به لزوم احراز هویت صحیح مشتریان در نظام بانکی، برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده است. این شناسه برای هر شخص منحصر به فرد بوده و در تمام بانک ها به صورت یکسان تعریف می گردد. این شناسه بعد از احراز هویت و حصول اطمینان از هویت افراد اختصاص داده می گردد. اخذ اطلاعات و تکمیل و دریافت شناسه شهاب توسط بانک ها اجرا شده، بنابراین مشتریان بانکی چنانچه پیش از این، در بانک ها احراز هویت شده اند نیازی به مراجعه به شعب بانک ها ندارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 970

به "خبرنگاران محدودیت دسترسی به حساب های فاقد کد شهاب از انتها مردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت دسترسی به حساب های فاقد کد شهاب از انتها مردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید