خبرنگاران کوچ هم حزبی های ترامپ به اردوگاه حامیان بایدن

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران - خبرنگاران - خبرگزاری رویترز به نقل از بعضی منابع نوشت: ده ها نفر از مقام های حزب جمهوریخواه که سابقه عضویت در نهادهای امنیتی آمریکا را داشته و هم حزبی های ترامپ محسوب می شوند، گروهی را تشکیل داده اند که از جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 حمایت می نماید؛ اقدامی که موجب انزوای بیشتر ترامپ خواهد شد.

خبرنگاران کوچ هم حزبی های ترامپ به اردوگاه حامیان بایدن

رویترز روز چهارشنبه این خبر را به نقل از افراد مطلع از این رویداد جدید منتشر نموده و آن را نشانه انزوای بیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حتی بین بعضی از اعضای حزب جمهوریخواه ارزیابی نموده است.

رویترز به نقل از منابع یاد شده نوشت: این گروه در چند هفته آینده حمایت خود از بایدن را علنی خواهند کرد و اعضای آن قصد دارند کارزار انتخاباتی را به نفع بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا به راه اندازند؛ کسی که ترامپ را در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) به چالش کشیده است.

در این گروه دستکم 24 نفر از مقاماتی حضور دارند که در دولت های رئیسان جمهوری جمهوریخواهی همچون رونالد ریگان، جورج اچ دبلیو بوش (بوش پدر) و جورج بوش پسر سابقه خدمت دارند و قرار است ده ها نفر دیگر نیز به آنها محلق شوند.

به گفته منابع یاد شده، استدلال این گروه این خواهد بود که چهار سال آینده ریاست جمهوری ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر خواهد انداخت و رای دهندگان جمهوریخواه باید بایدن را به رغم اختلافات سیاسی گزینه بهتری قلمداد نمایند.

منابعی که خواستند نامشان فاش نگردد افزودند: راهنمایی این طرح را جان بلینگر سوم و کن وینشتاین برعهده دارند که هر دو پست های کلیدی را در دولت جورج بوش پسر برعهده داشتند. بلینگر مشاور حقوقی شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه آمریکا بوده و وینشتاین مشاور امنیت داخلی و رئیس ستاد کارکنان رابرت مولر رئیس سابق پلیس فدرال بوده است.

منابع مذکورگفتند، یکی دیگر از اعضای این گروه رابرت بلک ویل است که مشاور سیاست خارجی آمریکا در دولت بوش پدر و پسر و سفیر آمریکا در هند در دولت بوش پسر بوده است. در این گروه بعضی از مستقل ها و مقاماتی در خارج از حوزه امنیت ملی آمریکا نیز حضور دارند.

یکی از اعضای این گروه که خواست نامش فاش نگردد گفت: ترامپ با دیکتاتورها حشر و نشر دارد و یک تهدید واقعی محسوب می گردد.

به گفته منابع یاد شده، این گروه ممکن است تا قبل از گردهمایی ملی دموکرات ها در آگوست (مرداد) که بایدن رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی می گردد علنا حمایت خود را ابراز نمایند هر چند زمان دقیق آن مشخص نشده است

ترامپ که کوشش می نماید نامزدی حزبش را برای دومین دوره حضور در کاخ سفید کسب کند در روزهای اخیر با مخالفت های قابل توجه و انتقادهای شدیدی از سوی شماری از سران نظامی و اعضای سابق دولت خود روبرو بوده است. این انتقادها به دلیل واکنش ترامپ به اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و خشونت پلیس و نیز نحوه کنترل شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده است.

بعضی دیگر از گروه های جمهوریخواه ضد ترامپ که مخالف انتخاب دوباره او هستند شامل گروه پروژه لینکولن است. جورج کانوی همسر کانوی همسر مشاور ترامپ این گروه را تاسیس کرد و این گروه در بعضی از ایالت هایی که رقابت ها شدید است علیه ترامپ تبلیغ می نماید.

بلینگر، واینشتاین و بلک ویل قبلا هم مخالفت خود را با ترامپ ابراز نموده بودند. آنها در بین 50 جمهوریخواه امضا نماینده نامه آگوست 2016 بعد از نامزدی ترامپ بودند و درباره تهدیدهای ریاست جمهوری ترامپ هشدار و وعده دادند که به او رای نخواهند داد.

ترامپ با افزایش غیرعادی انتقادها از سوی اعضایی از تشکیلات نظامی از جمله ژنرال های بازنشسته ارتش همچون جیمز متیس اولین وزیر دفاع خود و کالین پاول وزیر امور خارجه در دولت بوش روبرو است. این دو نفر واکنش ترامپ به اعتراضات علیه مرگ شهروند سیاه پوست به دست پلیس سفید پوست در بازداشتگاه شهر میناپولیس را مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

همچنین بعضی از مقامات نظامی کنونی آمریکا مانند مارک مایلی بعد از اعتراض ها از این که به تیم ترامپ ملحق شده ابراز تاسف نموده است. پاول تا به امروز اعلام نموده که از بایدن حمایت می نماید و گفته که ترامپ از قانون اساسی آمریکا دور شده و تهدیدی علیه دموکراسی در کشورش است. متیس نیز ترامپ را به کوشش برای تفرقه بین آمریکایی ها متهم نموده است.

به تازگی جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز در کتابی افشاگرایانه ترامپ را لایق کرسی ریاست جمهوری ندانسته و او را متهم به کوشش برای جلب حمایت رئیس جمهوری چین در انتخابات نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران کوچ هم حزبی های ترامپ به اردوگاه حامیان بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوچ هم حزبی های ترامپ به اردوگاه حامیان بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید