خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد سالم است

به گزارش تور اروپا ارزان، مشهد- خبرنگاران- شاخص کیفیت هوای روز یکشنبه سوم فروردین در کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفته است.

خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد سالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای شهر مشهد 63 ای.کیو.آی است که اگرچه نشانگر هوای سالم است اما نشان از افزایش حجم آلاینده ها نسبت به روز گذشته دارد.

تورج همتی اضافه کرد: این شاخص در مناطق سجاد با 110 و طرق با 106 ای.کیو.آی نشانگر هوای آلوده و در مناطق سمزقند، خاقانی، چمن و رسالت نشانگر هوای پاک و در سایر 17 ایستگاه سنجش مستقر در سطح شهر نشانگر هوای سالم است.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهد در این کلانشهر با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در بهبود شرایط هوا ایفا نمایند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی به معنای شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 700

به "خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد سالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد سالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید