خبرنگاران 88 هزار هکتار زراعت پاییزه در گنبدکاووس کشت شد

به گزارش تور اروپا ارزان، گنبدکاووس - خبرنگاران - رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاوروزی گنبدکاووس گفت که از ابتدای فصل زراعت پاییزه تا به امروز 88 هزار و 386 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت چهار محصول دانه روغنی کلزا، چغندرقند، گندم و جو رفت.

خبرنگاران 88 هزار هکتار زراعت پاییزه در گنبدکاووس کشت شد

عبدالملک آرخی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: فصل کشت زراعت پاییزه در گنبدکاووس از نیمه دوم مهرماه هر سال با کاشت چغندرقند دانه و روغنی کلزا شروع شده و تا انتها آذرماه ادامه دارد.

وی سهمیه ابلاغی جهادکشاورزی گلستان برای کشت چهار محصول زراعت پاییزه در گنبدکاووس را حدود 146 هزار هکتار بیان کرد و اضافه نمود: این میزان سهمیه ابلاغی شامل 106 هزار هکتار گندم، 21 هزار هکتار جو، 500 هکتار چغندر قند و افزون بر 18 هزار هکتار دانه روغنی کلزا است که کشاورزان در حال کشت آن هستند.

آرخی اضافه نمود: کشاورزان گنبدکاووس تا به امروز برای کشت 13 هزار و 374 هکتار دانه روغنی کلزا، 117 هکتار چغندرقند و 110 هزار هکتار گندم با جهادکشاورزی قرارداد کشت امضا نموده و 11 هزار و 55 هکتار کلزا، 107 هکتار چغندر قند و 65 هزار هکتار گندم کاشتند.

دولت در انتها فصل برداشت، گندم، کلزا و چغندرقند کشاورزان را به قیمت تضمینی از آنان می خرد.

وی ادامه داد: نهاده های مورد احتیاج کشت چهار محصول پاییزه و انواع کود شیمیایی مورد احتیاج کشاورزان گنبدکاووس به مقدار کافی تامین و توزیع شده است.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و داشتن 162 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های مهم استان گلستان در فراوریات کشاورزی بویژه فراوری گندم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1163

به "خبرنگاران 88 هزار هکتار زراعت پاییزه در گنبدکاووس کشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 88 هزار هکتار زراعت پاییزه در گنبدکاووس کشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید