خبرها از زیان مالی حاصل از کرونا مستند نیست

به گزارش تور اروپا ارزان، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است برای ارائه ارزیابی دقیق از شرایط اقتصاد چین و تاثیر کرونا بر این اقتصاد، باید صبر کرد و اخبار و اطلاعاتی که در این زمینه منتشر می شوند، مستند نیستند.

خبرها از زیان مالی حاصل از کرونا مستند نیست

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مجیدرضا حریری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: چین در تمام سال های گذشته خود را به عنوان یک قدرت اقتصادی دنیا نشان داده و قطعا در مدیریت این ویروس نیز احتیاج به یاری های اقتصادی وجود ندارد، اما اینکه ما نشان دهیم در کنار مردم و دولت چین هستیم، قطعا مهم خواهد بود.

به گفته وی، در دوره های اخیری که اقتصاد ایران با تحریم های سخت روبرو شده، دولت چین کوشش نموده ارتباطات دو کشور حفظ گردد و در ماه های گذشته نیز چین همیشه شریک اصلی تجاری ایران بوده و از این رو مهم است که ایران نیز نشان دهد که در شرایط سخت، همراهی خود را اثبات می نماید.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اوج گیری ویروس کرونا در سال نوی چینی، گفت: با توجه به قرار دریافت در تعطیلات سال نوی چینی، اقتصاد این کشور نیز خود را آماده چند روز تعطیلی نموده بود. باید دید دولت چین برای روزهای آینده چه برنامه ریزی خواهد نمود و آیا تعطیلات تمدید خواهد شد یا شیوه ای دیگر را در پیش می گیرند.

به اعتقاد حریری باید پس از انتها یافتن تعطیلات و ارزیابی دقیق از شرایط، نسبت به تاثیر کرونا بر اقتصاد چین نظر داد و آنچه که در روزهای گذشته مطرح شده صرفا برآورد است و منشا علمی و آماری ندارد.

به گزارش خبرنگاران، چین به عنوان یکی از بزرگترین غول های اقتصادی دنیا از چند هفته قبل با شیوع ویروس کرونا روبرو شده و در کوشش است سرعت شیوع آن را کاهش دهد.

بعضی تحلیل گران می گویند در صورت طولانی شدن فرایند کنترل شیوع این ویروس، کرونا بر اقتصاد چین اثر منفی خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 523

به "خبرها از زیان مالی حاصل از کرونا مستند نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرها از زیان مالی حاصل از کرونا مستند نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید