درخواست چین از فیلیپین: ادب را رعایت کن!

به گزارش تور اروپا ارزان، پس از آنکه وزیر خارجه فیلیپین در پیغام توئیتری خود از واژه های نامرسوم در درخواستش برای خروج ناوهای چینی از آب های مورد مناقشه استفاده کرد، دولت پکن به این کشور تاکید نمود تا آداب و معیارهای اساسی را رعایت نموده و از دیپلماسی بلندگویی اجتناب کند.

درخواست چین از فیلیپین: ادب را رعایت کن!

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تئودور لوکسین، وزیر خارجه فیلیپین با واژگانی توهین آمیز از چین خواسته بود تا از منطقه مورد مناقشه خارج گردد. وی در توییتر نوشته بود: چین، دوست من، چطور بگویم که مؤدبانه باشد؟ بگذار ببینم ... آهان، گورت را گم کن.

این اظهارات از سوی وزیر خارجه فیلیپین در پی اعتراض دولت مانیل بابت حضور غیرقانونی ناوهای چینی در آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی و درست در 200 مایلی منطقه مالی ویژه فیلیپین مطرح شدند.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای به دولت مانیل تاکید نمود تا به حق حاکمیت منطقه ای احترام گذاشته و از انجام اقداماتی که باعث پیچیده شدن اوضاع می گردد، اجتناب کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: حقایق بارها اثبات نموده که دیپلماسی بلندگویی نمی تواند حقیقت را کتمان کند اما می تواند باعث تضعیف اعتماد متقابل گردد. امیدواریم که افراد مرتبط در فیلیپین آداب و رسوم اولیه و اساسی و صندلی خود را در بیان نظرات رعایت نمایند و در نظر بگیرند.

وزارت خارجه چین همچنین اظهارات رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین را نیز نقل کرد که اختلاف بین دو کشور درباره مسائل فردی نباید تاثیری بر همکاری و دوستی آن دو کشور بگذارد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: پکن برای حل مناسب اختلافات و پیشبرد همکاری به وسیله مشاوره های محبت آمیز همواره برای فیلیپین کار نموده و خواهد نمود.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین نیز در واکنش به اظهارات وزیرخارجه اش گفته بود: به این دلیل که ما با چین تضاد داریم معنی ندارد که بی ادب باشیم و بی احترامی کنیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1400

به "درخواست چین از فیلیپین: ادب را رعایت کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از فیلیپین: ادب را رعایت کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید