زارعی: هنوز 2 نفر در بهمن دارآباد گرفتار هستند، تلفات می توانست بیشتر باشد

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت که هنوز دو نفر در ارتفاعات دارآباد گرفتار بهمن هستند.

زارعی: هنوز 2 نفر در بهمن دارآباد گرفتار هستند، تلفات می توانست بیشتر باشد

به گزارش خبرنگاران، رضا زارعی درباره شرایط کوهنوردان گرفتار در برف در توچال و دارآباد گفت: دو نفر زیر بهمن دارآباد هستند و حجم برف بالغ بر 15 متر است. امیدوارم با وجود حجم برف، پیکر این عزیزان امروز (یکشنبه) پیدا شود. با توجه به تابش آفتاب، خطر بهمن های مجدد وجود دارد. جان امدادگران هم بسیار مهم است و نباید عجله کرد. آمار در روز اول خیلی بالا بود و تماس های زیادی گرفته شد. خیلی از عزیزان به منازل خود برگشته بودند و تماسی نگرفتند که این افراد پیدا شده بودند.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، شرح داد: اکنون 11 نفر به عنوان تلفات حادثه اعلام شده و یک نفر در ایستگاه 5 هم به بیمارستان منتقل شد که درگذشت. شاید این یک نفر جزو کشته ها اعلام نشده باشد. باید صبر کرد. رد پاهای زیادی در جهت بهمن گیر کلکچال بوده اما گزارشی از طرف خانواده ها ارسال نشده و نمی توان پیش بینی خاصی داشت.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درخصوص اتفاقات مشابه گفت: ما در سال های گذشته حوادث بسیاری داشتیم اما به صورت پراکنده. سال 53 در ارتفاعات توچال، 15 نفر جان خود را از دست دادند اما در سال های اخیر که جمعیت هلال احمر متولی ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان بود و نیز با حضور آتش نشانی، پیشگیری حوادث به خوبی شکل گرفت.

زارعی با بیان اینکه سازمان ها نسبت به اقدامات پیشگیرانه غافل بودند، گفت: این موضوع باعث بی اعتمادی باشگاه ها و عدم همکاری آنها با هیئت تهران شد. در سال های گذشته شاهد چنین اتفاقی نبودیم. وقتی روز جمعه طوفان سهمگینی رخ داد، نفرات زیادی از تیم پیشگیری در گردنه بودند. آنها در خطر بودند و به پایین فراخوانده شدند. این افراد منطقه را تخلیه کردند اما نفرات دیگر به خرابی هوا و خروج تیم پیشگیری بی توجه بودند و با صعود به ارتفاعات دچار این حادثه شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در مورد استفاده از تله کابین بیان نمود: افراد گرفتار امیدوار بودند با تله کابین از آن شرایط خارج شوند اما خطر برخورد به دکل ها با شدت باد وجود داشت و تله کابین مجبور است با احتیاط برخورد کند. تلفات این ماجرا می توانست بیشتر باشد و اتفاق به خوبی مدیریت شد!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1207

به "زارعی: هنوز 2 نفر در بهمن دارآباد گرفتار هستند، تلفات می توانست بیشتر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارعی: هنوز 2 نفر در بهمن دارآباد گرفتار هستند، تلفات می توانست بیشتر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید