سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در کانادا را آنالیز می نماید

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران: سه بازرس حقوق بشر سازمان ملل به کانادا سفر می نمایند تا درباره نقض حقوق بومیان ساکن این کشور و همچنین تبعیض علیه زنان تحقیق نمایند.

سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در کانادا را آنالیز می نماید

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشنال پست؛ دولت کانادا به سه بازرس حقوق بشر سازمان ملل اجازه داده تا برای تحقیق درباره سابقه حقوق بشر، نقض حقوق بومیان و نیز تبعیض علیه زنان به این کشور سفر نمایند.

در اوایل تابستان آینده نمایندگان گزارشگر ویژه سازمان ملل در حقوق مردم بومی، کمیته توقف تبعیض علیه زنان و همچنین کمیسیون حقوق بشر بین-آمریکا به کانادا سفر خواهند کرد.

جوزف لاووئی، سخنگوی وزیر خارجه کانادا، اظهار داشت: کانادا این دیدارها را می پذیرد. دیدارها در امسال انجام خواهند گرفت.

این در حالی است که اواسط ماه مارس، دولت کانادا درخواست های مکرر جیمز آنایا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حقوق مردم بومی، برای بازدید رسمی از این کشور آمریکای شمالی را رد نموده بود.

آنایا در نامه 20 فوریه به رؤسای اتحادیه سرخپوست های بریتیش کلمبیا اعلام نموده بود دولت کانادا درخواست وی برای تحقیق درباره وضعیت حقوق بشر مردم بومی را بی پاسخ گذاشته است.

در این نامه اعلام شده بود که درخواست مذکور در فوریه 2012 ارسال شده و وی هنوز منتظر پاسخی از جانب مقامات اوتاوا است. وی دستکم سه بار با ارسال نامه های جداگانه خواستار بازدید از کانادا شده بود.

دولت کانادا به دلیل نقض حقوق بومی ها به شدت تحت انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از بومیان کانادا در شرایطی نامناسب، بدون دسترسی به آب سالم بهداشتی، مسکن کافی، اعتیاد، و نرخ بالای خودکشی زندگی می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 401

به "سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در کانادا را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در کانادا را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید