سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا از امنیت ملی سوء استفاده می نماید

به گزارش تور اروپا ارزان، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای آمریکا را به سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی در راستای تحریم بیشتر پکن متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا از امنیت ملی سوء استفاده می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن، سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد شدیدی از عملکرد آمریکا علیه کشورش کرد.

هوآ چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دربیانیه ای گفت آمریکا از مسائل امنیتی و قوانین مرتبط به آن برای تقابل با چین سوء استفاده می نماید.

این سخنگو در گزارش روزانه خود با حضور جمعی از خبرنگاران با اشاره به تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی و تبعیت چینی ها از قوانین بین المللی و اصول جهانیِ بازار، گفت: آمریکا بار ها از مفهوم امنیت ملی سوء استفاده نموده است تا به سرکوب شرکت های چینی دامن بزند.

او در ادامه تاکید نمود: چنین رفتاری منفعتی برای آمریکا به ارمغان نخواهد آورد.

روابط آمریکا و چین اخیرا به دلیل اختلافات در تجارت، دریای جنوبی چین، شرایط هنگ کنگ و شیوع کرونا در میان دیگر اختلافات رو به وخامت گذاشته است.

بعضی سیاستمداران آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار ها و بار ها چین را به اقدامات غیرمنصفانه در تجارت، نقض حقوق بشر و تجاوز به شرایط ویژه هنگ کنگ متهم نموده اند. چین این اتهامات را رد نموده و به نقض انواع قوانین بین المللی از طرف آمریکا اشاره نموده است.

واشنگتن همچنین پکن را متهم می نماید که در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، اطلاعاتی را در این زمینه مخفی نموده است. همچنین بعضی مقامات آمریکایی مدعی هستند که شواهدی مبنی بر اینکه منشا این ویروس یک آزمایشگاه چینی است در دست دارند. پکن همه این اتهامات را رد می نماید.

به تازگی وزارت بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت را به دلیل یاری به ارتش این کشور برای ساخت وساز و نظامی سازی جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین تحریم می نماید.

پس از آن نیز تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه 24 شرکت مستقر در چین را محکوم و گفت که این امر دخالت ناخوشایند در امور داخلی چین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1021

به "سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا از امنیت ملی سوء استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا از امنیت ملی سوء استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید