شناسایی 243 زن سرپرست خانوار در حال اشتغال در گیلان

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/گیلان معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان از شناسایی 243 زن گیلانی سرپرست خانوار در حال اشتغال در قالب طرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اطلاع داد.

شناسایی 243 زن سرپرست خانوار در حال اشتغال در گیلان

میرمسلم رهبر هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از طرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان گیلان، اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرما، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی مجری طرح مذکور است.

وی با بیان اینکه در فاز نخست طرح، توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار استان آنالیز، شناسایی، اولویت بندی مزیت ها و هماهنگی صورت گرفته است، اضافه نمود: شاخص های مالی گیلان، چگونگی پراکنش زنان سرپرست خانوار در نواحی شهری و روستایی استان، شرایط اشتغال در گیلان و متعاقبا درصد سهم آنها در میزان فراوری ناخالص استان و شناسایی و تحلیل سیستم های مالی و اجتماعی استان در هر 16 شهرستان آنالیز شد.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، با اشاره به جمع آوری آمار و اطلاعات مشاغل خانگی در شهرستان ها با همکاری دستگاه های اجرایی متولی و مشاوران امور بانوان فرمانداری ها، افزود: با یاری این اطلاعات مزیت های هر شهرستان را در چارچوب اسناد بالادستی احصا کردیم.

رهبر هاشمی، از شناسایی 243 زن گیلانی سرپرست خانوار در حال اشتغال به وسیله تسهیل گران، ارزیابان و کارشناسان دستگاه ها اطلاع داد و اعلام نمود: از این تعداد 60 نفر به عنوان پیشران انتخاب شده اند که از این میان 30 نفر با قابلیت تسهیل گری اشتغال با هدف اتصال به زنجیره ارزش برای هر محصول دارای مزیت به صورت متمرکز مشغول به فعالیت می باشند که با مشاوره و آموزش های مستمر به زودی به بازار کار متصل می شوند.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور 270 زن سرپرست خانوار شناسایی شده با آموزش و مشاوره به چرخه بازار و بخش خصوصی متصل می شوند، بیان کرد: پنج دوره آموزشی سه ساعته برای تمامی پیشرانان و فراگیران در حال اجراست.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان متذکر شد: برندینگ، اتصال به بازار بین المللی، کسب درآمد، کارآفرینی، اشتغال پایدار، بسته بندی، بازاریابی بدون واسطه، استراتژی کار و قراردادهای حقوقی و مالیاتی از جمله سرفصل های این دوره های آموزشی است.

وی کارگاه نساجی، گلیم بافی، رشتی دوزی، قلاب بافی، فرش بافی، پارچه بافی، نقطه کوبی، چرم دوزی، خیاطی و طراحی مدرن را از جمله فراوریات زنان سرپرست خانوار گیلان دانست و یادآور شد: در حال حاضر 60 نفر از زنان سرپرست خانوار جزو پیشرانان پیروز ما هستند که براساس الگوی مبتنی بر بازار کسب درآمد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 558

به "شناسایی 243 زن سرپرست خانوار در حال اشتغال در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 243 زن سرپرست خانوار در حال اشتغال در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید