شکایت وزیر امور خارجه پاکستان از نمایشگاه کاریکاتورهای موهن در هلند

به گزارش تور اروپا ارزان، وزیر امور خارجه پاکستان مراتب اعتراض و شکایت خود را از برنامه برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به ساحت حضرت محمد (ص) که قرار است اواخر امسال میلادی در هلند برگزار گردد، به همتای خود ابراز نموده است.

شکایت وزیر امور خارجه پاکستان از نمایشگاه کاریکاتورهای موهن در هلند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، گرت ویلدرز، یکی از اعضای راست افراطی هلند در پارلمان این کشور قصد دارد تا رقابتی را در اواخر امسال میلادی برگزار نموده و در آن کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) را نمایش دهد.

این عضو پارلمان هلند قصد دارد تا این کاریکاتورها را بر روی دیوارهای اتاق حزبش در پارلمان به نمایش بگذارد و اعلام نموده که این کاریکاتورها به صدها مورد می رسد.

مارک روته، نخست وزیر هلند نیز اخیرا گفته بود: برگزاری چنین رقابتی ابتکار عمل دولت نیست. این رقابت چیزی نیست که من خواسته باشم.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور گفته که این برنامه احساسات مسلمانان در سراسر دنیا را جریحه دار می نماید.

وی همچنین اعلام نموده که قصد دارد تا این مساله را با چند تن از رهبران دنیا مطرح کند.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: ما این مساله را در سطوح مختلف مطرح می کنیم. ما با آمریکا ارتباط برقرار نموده ایم. ما با اتحادیه اروپا این مساله را مطرح نموده ایم.

مجلس علیای پارلمان پاکستان روز دوشنبه این رقابت کاریکاتوری را محکوم کرد و عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز گفت: آنها نمی دانند که تا چه حد احساسات ما را با این اقدامات جریحه دار می نمایند.

گروه تحریک لبیک پاکستان که یک گروه رادیکال است قصد دارد تا امروز (چهارشنبه) راهپیمایی را علیه این رقابت برگزار کند.

معترضان قصد دارند تا از لاهور به سمت اسلام آباد راهپیمایی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 147

به "شکایت وزیر امور خارجه پاکستان از نمایشگاه کاریکاتورهای موهن در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت وزیر امور خارجه پاکستان از نمایشگاه کاریکاتورهای موهن در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید