طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ به تصویب نرسید

به گزارش تور اروپا ارزان، مجلس سنای آمریکا طرح محدود کردن اختیارات جنگی رئیس جمهور این کشور را به تصویب نرساند.

طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ به تصویب نرسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سناتورهای آمریکایی روز آدینه طرح محدود کردن توانایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جنگ با ایران را رد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیل، تصویب نشدن این طرح پیروزی برای جمهوری خواستار و کاخ سفید به شمار می آید.

بیش از 40 سناتور علیه طرح پیشنهادی دموکرات ها رای دادند و بدین ترتیب مانع از آن شدند که این طرح 60 رای موافق مورد احتیاج برای افزوده شدن به عنوان یک متمم به قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا را بدست بیاورد.

پیش از رای گیری نیز جمهوری خواستار این اطمینان را داشتند که آنها قادر خواهند بود تا مانع از اضافه شدن این طرح به قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا شوند چون اگر تمام دموکرات ها نیز از این طرح حمایت می کردند هنوز به حمایت 13 سناتور جمهوری خواه احتیاج داشتند.

البته سناتورهای جمهوری خواهی نظیر سوزان کولینز ، مایک لی، جری موران و راند پل از طرح دموکرات ها اعلام حمایت نموده بودند اما میچ مک کونل رهبر اکثریت جمهوری خواستار سنا ادعا نموده که دموکرات ها به دلیل مخالفت با دولت ترامپ به دنبال سیاسی بازی بوده و این طرح شکست خواهد خورد.

سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا که به شدت نگران تصمیمات غیرقابل پیش بینی دونالد ترامپ در قبال ایران هستند، کوشش کردند تا متممی برای لایحه مربوط به اختیارات دفاع ملی آمریکا تنظیم و ارائه نمایند مبنی بر اینکه رئیس جمهور این کشور حتما قبل از اینکه بخواهد درباره استفاده از قدرت نظامی علیه کشوری، به ویژه ایران تصمیمی بگیرد، پیش از اجرایی کردن تصمیم خود، ملزم باشد تا از کنگره مجوز قانونی را کسب کند و حتی در صورت عدم موافقت کنگره، دست از اجرای تصمیم خود بکشد.

سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا سعی دارند با توسل به تاکتیک موسوم به اطاله آنالیز که نوعی تاکتیک تأخیری به منظور جلوگیری از به رأی گذاشته شدن لایحه ای خاص (در این مورد لایحه مربوط به مصوبه اختیارات دفاع ملی آمریکا) در صحن علنی مجلس سنا است، قصد دارند جمهوریخواستار را تحت فشار بگذارند تا با متممی که آنها مدنظر دارند موافقت نمایند.(جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 386

به "طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ به تصویب نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ به تصویب نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید