فرانسه تهدید کرد مانع ورود شهروندان انگلیسی می گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، نخست وزیر فرانسه تهدید کرد اگر دولت انگلیس همچنان در قبال شیوع ویروس کرونا اقدامات کافی را انجام ندهد، به شهروندان انگلیسی اجازه ورود به این کشور داده نخواهد شد.

فرانسه تهدید کرد مانع ورود شهروندان انگلیسی می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه، تهدید کرد اگر انگلیس رویکرد محکمی در قبال شیوع ویروس کرونا اتخاذ نکند، شهروندان این کشور اجازه ورود به خاک فرانسه را نخواهند داشت.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، فیلیپ انگلیس را متهم کرد که نقش خود را در جنگ علیه این ویروس ایفا نمی کند. او گفت: هر فردی در اتحادیه اروپا باید روش ها و رویه های هماهنگ برای مبارزه با همه گیری [ویروس کرونا] را اتخاذ کند، همان طور که در ایتالیا، فرانسه و اسپانیا شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: اگر کشورهای همسایه مانند انگلیس زمانی طولانی را به عدم اجرای این اقدامات سپری کند، در پذیرش افراد دارای ملیت انگلیسی که آزادانه در کشور خود می گردند و سپس به کشور ما می آیند، به مشکل بر می خوریم.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه به توصیه درخصوص عدم انجام سفرهای غیرضروری بسنده کرد و از کنترل مسافرانی که به این کشور وارد یا از آن خارج می شوند حرفی نزد.

علاوه بر این، رویکردی که گفته می گردد دولت انگلیس در قبال شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داده است و به ایمنی جمعی معروف شده نیز نقدها زیادی به همراه داشته است.

گرچه وزارت بهداشت انگلیس اتخاذ این رویکرد را که بر اجازه دادن به انتشار ویروس در جامعه برای ایجاد ایمنی فردی راسخ است تکذیب نموده، در این کشور همچنان مدارس دایر هستند و به توصیه هایی درخصوص تجمعات و انجام سفرهای غیرضروری اکتفا شده است.

این در حالی است که در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی رستوران ها، کافه ها، مدارس و اماکن فرهنگی تعطیل شده اند و در بعضی موارد محدودیت رفت وآمد نیز اعمال شده است.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به 2626 نفر رسیده است و 71 نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 693

به "فرانسه تهدید کرد مانع ورود شهروندان انگلیسی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه تهدید کرد مانع ورود شهروندان انگلیسی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید