مزایا و معایب مودم ایرانسل LH96: چقدر این مودم 4G جیبی ارزش خرید دارد؟

به گزارش تور اروپا ارزان، مودم LH96 یکی از قدیمی ترین مودم های 4G LTE ایرانسل است. شاید یکی از اولین مودم های 4G که ایرانسل در بازار ایران عرضه کرد و تا به امروز هم ادامه دارد.

مزایا و معایب مودم ایرانسل LH96: چقدر این مودم 4G جیبی ارزش خرید دارد؟

اندازه کوچک، کیفیت ساخت خوب و سادگی در استفاده و اتصال به اینترنت همراه باعث شد بسیاری از کاربران از خرید آن راضی باشند و فروش بالایی در ایران داشته باشد و به معروفیت برسد. البته، نه به اندازه مودم ایرانسل TF-i60 ولی همواره یکی از مودم های جذاب و دلربای ایرانسل؛ به ویژه برای کاربران میان رده بوده است.

شاید تا چند سال پیش می توانستیم بگوییم مودم LH96 ارزش خرید دارد و آن را به کاربران توصیه کنیم. در آن موقع، تازه فناوری و شبکه های موبایل 4G LTE وارد بازار شده و سرعت 150 مگابیت برای هر کاربری کافی که بود هیچ؛ بلکه بسیار جذاب و هیجان انگیز هم بود.

افزون بر این، مودم های جیبی 4G زیادی در بازار یافت نمی شد و مودم ایرانسل LH96 برای خودش سلطنت می کرد. قیمت این مودم هم بسیار پایین و در حدود 200 هزار تومان بود.

اما این روزها، بازار مودم ایران مملو از مودم های جیبی و همراه با کیفیت، از برندهای معروف و با سرعت های بالا است. مودم هایی که انواع ویژگی ها و امکانات اضافه ای به کاربران می دهند و از نظر شاخص های اصلی مانند آنتن دهی، سرعت اینترنت موبایل، سرعت وای فای، باتری و مشخصات دیگر بهتر از مودم LH96 هستند. جالب تر اینکه این مودم ها ارزان تر هم هستند!

مودم LH96 در بازار قیمتی حدود 2 تا 3 میلیون تومان دارد. البته، بعضی فروشگاه ها با تخفیف به قیمت 1.6 و 1.7 میلیون تومان هم این مودم را می فروشند. از آن سو، بعضی فروشگاه ها به قیمت 2.9 میلیون تومان با بسته های ایرانسل و سیم کارت فورجی به مشتری می دهند.

با همین قیمت در بازار می توان مودم های بسیار خوبی مانند ، ، که یک پاوربانک هم هست، ، تی پی لینک M7350، و غیره اشاره نمود.

خوب، پس چرا این روزها باید سراغ خرید مودم LH92 برویم؟

مزایای مودم ایرانسل LH96

اینکه ایرانسل این مودم را عرضه می نماید؛ می تواند یک مزیت باشد یا خیر؛ کمی شک دارم.

این روزها دیگر همه کاربران متوجه شدند می توانند روی هر مودم 4G، سیم کارت ایرانسل را انداخته و به اینترنت همراه وصل شوند. زمانی تصور می کردند فقط با مودم هایی که آرم ایرانسل را دارند می توان به اینترنت موبایل ایرانسل وصل شد.

و همان طور که گفتم؛ یک زمانی بازار مودم ایران بسیار کوچک و خلوت بود. به راحتی یک مودم همراه و جیبی خوب در آن یافت نمی گردد و مردم سردرگم بودند کدام مودم را بخرند. اما این روزها ده ها مدل مودم 4G جیبی در بازار ریخته و انتخاب هم سخت و هم آسان شده است.

بنابراین، مودم ایرانسل LH96 عظیم ترین مزیت خود که ارائه کننده آن ایرانسل است را از دست داده است. به علاوه اینکه لاک بودن مودم از سوی ایرانسل برای کاربر نه مزیت بلکه یک عیب و محدودیت عظیم شده است.

با این تفاسیر، هنوز چند مزیت خوب در مودم LH96 هست:

1- اندازه کوچک و قابل حمل: تقریبا همه خریداران این مودم از اندازه و وزن آن راضی هستند. به اندازه یک کف دست است و به راحتی می توان همراه خود هرکجا برد و دردسری برای جابه جایی ایجاد نمی نماید.

2- کیفیت ساخت بالا: اگر مودم LH96 را از ارتفاع بالایی به پایین پرت نکنید و همین طور ضربه و فشار سنگینی به آن نزنید؛ سال ها برای شما کار می نماید. کیفیت بدنه خوبی دارد و همین باعث می گردد آنتن دهی رضایت بخشی داشته باشد.

3- تعویض آسان باتری: یکی از مسائل مودم های جیبی، خرابی باتری آن ها پس از مدتی کار کردن است. برای بعضی مدل ها به راحتی در بازار باتری نو پیدا نمی گردد ولی مودم LH96 چون ایرانسل آن را پشتیبانی می نماید؛ در بازار به سادگی می توان باتری جدید پیدا کرد و به جای باتری خراب شده زد.

4- آنتن دهی خوب: این مورد را هم تقریبا همه خریداران تایید کردند. اگرچه مودم از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت 150 مگابیت است ولی آنتن دهی خوب مودم باعث می گردد شما همواره یک سرعت اینترنت بالا داشته باشید. این یک مزیت عظیم برای مودم های جیبی LTE است.

معایب مودم ایرانسل LH96

به نظرم عظیم ترین عیب این مودم، لاک یا قفل بودن مودم برای استفاده از سیم کارت های اپراتورهای دیگر است. کاملا طبیعی است شما در نقطه ای قرار بگیرید که ایرانسل هیچ گونه آنتن دهی ندارد یا اینکه آنتن دهی آن ضعیف است. در اینجا، کاربر حق دارد که سیم کارت اپراتور دیگری را برای دسترسی به آنتن دهی بالاتر و اینترنت بهتر استفاده کند.

اما مودم LH96 فقط از سیم کارت های ایرانسل پشتیبانی می نماید. این یک عیب عظیم برای مودم است. به ناچار، بعضی از کاربران این مودم پس از مدتی مجبور می شوند دنبال روش هایی برای آنلاک کردن مودم LH96 بروند.

دیگر عیب های عظیم مودم LH96 به توضیح زیر هستند:

1- حداکثر سرعت 150 مگابیت: این روزها بیشتر کاربران دنبال یک مودم 4.5G با حداقل سرعت 300 مگابیت هستند. حتی شاهد ورود مودم های جیبی با سرعت 600 مگابیت هم در بازار ایران هستیم.

2- وای فای تک بانده: وای فای این مودم از استاندارد 802.11n و فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. 32 کاربر می توانند به طور همزمان به مودم و وای فای آن وصل شوند اما تجربه های کاربران نشان می دهد نمی توان انتظار بالایی از وای فای آن داشت و بیشتر از 2 یا 3 کاربر و دستگاه نمی توانند وصل شوند.

3- باتری کوچک: وقتی درباره یک مودم جیبی صحبت می کنیم؛ اولین مسئله مهم باتری است. در بازار غالب مودم ها باتری حدود 3 هزار میلی آمپرساعتی دارند و حتی مودم هایی با باتری 5 و 6 هزار میلی آمپرساعتی داریم اما باتری مودم LH96 فقط 2500 میلی آمپرساعتی است که طبیعتا نباید انتظار داشت بیشتر از 5 الی 6 ساعت شارژ بدهد.

4- شارژ کند: گزارش کاربران نشان می دهد سرعت شارژ باتری پایین است و باید زمان طولانی منتظر ماند تا باتری فول گردد.

5- سخت افزار ضعیف: دیر روشن می گردد؛ گاهی هنگ می نماید و کلا سرعت کارها روی آن پایین است. به ویژه برای زمانی که بخواهید با چند دستگاه به وای فای وصل شوید.

6- قیمت بالا: در بخش نخست این مقاله اشاره نمودیم این مودم از 2 الی 3 میلیون تومان به فروش می رسد. با توجه به اینکه مودمی است که خود اپراتور وارد بازار نموده و آن را برای سیم کارت خودش لاک می نماید؛ باید با قیمت بسیار پایین تری به فروش می رسید. در این رده قیمتی مودم های بسیار بهتر و سریع تر و با کیفیت تری می توان خرید.

مودم ایرانسل LH92 را بخریم؟

اگر در سال 1396 بودیم؛ پیشنهاد خرید مودم ایرانسل LH96 را می دادیم ولی اکنون در سال 1400 هستیم و مودم های بسیار باکیفیت تری در بازار یافت می گردد.

مودمی مانند تی پی لینک M7350 همان رده LTE Cat 4 مودم LH96 را دارد ولی از کیفیت بهتری برخوردار بوده و باتری قوی تری دارد. قیمت آن هم ارزان تر است.

مودم های سری و باز هم در رده قیمتی LH96 هستند یا با تخفیف های ویژه آن ها را می توان ارزان تر خرید ولی از نظر مشخصات، سرعت و کیفیت اصلا قابل مقایسه با مودم ایرانسل نیستند.

در بازار مودمی مانند را داریم که از باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی برخوردار است و قابلیت پاوربانکی هم دارد به همراه انواع درگاه ها و امکانات ولی بسیار ارزان تر از مودم LH96 است.

اگر قرار است یک مودم با کیفیت پایین و از برندی ناشناخته خریداری کنیم؛ چرا پول کمتری ندهیم یا اینکه امکانات و قابلیت های بیشتری دریافت نکنیم؟

با کمی جست وجو در بازار و فروشگاه های مودم، می توانید مودم های بسیار بهتر و حتی سریع تر در رده LTE Cat 6 یا 4.5G و البته با قیمت پایین تر از مودم ایرانسل LH96 پیدا کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1409

به "مزایا و معایب مودم ایرانسل LH96: چقدر این مودم 4G جیبی ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب مودم ایرانسل LH96: چقدر این مودم 4G جیبی ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید