نظارت بر گسترش سلول های سرطانی با هوش مصنوعی

به گزارش تور اروپا ارزان، پژوهشگران در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و منحصربفرد گردیده اند.

نظارت بر گسترش سلول های سرطانی با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید به منظور کنترل و نظارت بر گسترش و رشد سلول های سرطانی گردیده اند.

سیستم مذکور(REVOLVER) نام داشته و نام آن به معنی تکرار تکامل سرطان(Repeated evolution of cancer) است. سیستم مذکور اطلاعات مربوط به وضعیت هر مرحله از رشد و گسترش تومور را نشان می دهد.

سیستم یاد گردیده پزشکان را قادر می سازد به راحتی بر مراحل رشد و گسترش سلول های سرطانی نظارت داشته باشند تا بتوانند رویکرد بهتری را در درمان و پیشگیری از رشد سلول های سرطانی در پیش گیرند.

براساس آمار مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری(CDC) ایالات متحده آمریکا، سرطان دومین بیماری کشنده در دنیا محسوب می گردد بنابراین پیشگیری و درمان این بیماری می تواند جان هزاران فرد در دنیا را نجات دهد.

با توجه به این اطلاعات، تشخیص دقیق رشد سلول های سرطانی بسیار حیاتی است. در این مطالعه، پژوهشگران یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای نظارت بر گسترش و رشد سرطان روده بزرگ، سینه، کلیه و ریه توسعه دادند.

به گزارش مرکز دنیای تحقیقات سرطان(World Cancer Research Fund) سرطان های مذکور جزو شایع ترین سرطان ها محسوب می شوند.

سیستم یادگیری ماشین یاد گردیده بر روی 768 نمونه تومور بدست آمده از 178 بیمار مورد استفاده نهاده شد.

دکتر آندریا سوتوریوا(Andrea Sottoriva) از مرکز تحقیقات سرطان(ICR) گفت: ما یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی ایجاد نموده ایم که می تواند پیش بینی هایی را درباره مراحل تکامل تومورها براساس الگوهای خاص جهش، انجام دهد. این بدین معنی است که REVOLVER یک گام بزرگ در تکامل تحقیقات سرطان شناسی به شمار می آید.

این مطالعه در مجله Nature Methods منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 158

به "نظارت بر گسترش سلول های سرطانی با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر گسترش سلول های سرطانی با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید