واکنش کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ناآرامی ها در سودان

به گزارش تور اروپا ارزان، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آلمان و بریتانیا برای آنالیز اوضاع سودان نشست اضطراری برگزار کرد. بر پایه گزارش های تازه، در جریان اعتراضات در این کشور، دست کم 60 تن کشته شده اند.

واکنش کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ناآرامی ها در سودان

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، کشورهای اروپایی عضو کنونی و پیشین شورای امنیت در بیانیه ای از دستگاه ها و سازمان های امنیتی سودان خواستند که بی درنگ به اعمال خشونت علیه معترضان انتها دهند. جلسه ویژه شورای امنیت که به درخواست آلمان و بریتانیا برپا شده بود، پشت درهای بسته برگزار گردید.

کریستوف هویزگن، سفیر آلمان در سازمان ملل پیش از شروع نشست گفت: بی درنگ باید به میز مذاکره بازگشت. او با اشاره به شورای نظامی سودان که هم اکنون قدرت را در دست دارد، گفت: مشروعیت را نمی توان با استفاده از زور به دست آورد.

از روز دوشنبه که نیروهای امنیتی سودان به اردوگاه تظاهرنمایندگان مخالف دولت در برابر ستاد ارتش در مرکز خرطوم حمله کردند و معترضان را پراکنده ساختند، محکومیت های بین المللی ادامه دارد.

بر پایه آخرین گزارش ها، در اعتراض های اخیر دست کم 60 تن کشته شده اند.

معین شتاب زده زمان برگزاری انتخابات

رهبران نظامی در سودان از روز دوشنبه (3 ژوئن) در خارطوم با استفاده از زور معترضان را متفرق و اعتراضات را سرکوب و گفتند که تمامی توافق های به دست آمده با اپوزیسیون غیرنظامی برای انتقال صلح آمیز قدرت را لغو می نمایند. به جای این توافق ها شورای موقت نظامی روز دوشنبه گفت که انتخابات ظرف نه ماه آینده برگزار خواهد شد.

دو طرف ابتدا بر سر یک دوره انتقالی سه ساله به توافق رسیده بودند که قرار بود به انتخابات منجر گردد.

در پی موج جدید سرکوب و معین تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام، رهبران مخالفان در سودان دوشنبه گفتند که همه تماس های خود را با نظامیان این کشور قطع نموده اند.

شهامت باورنکردنی مردم سودان در راستا رسیدن به دموکراسی

در بیانیه هشت کشور عضو اتحادیه اروپا، سرکوب غیرنظامیان در سودان به شدت محکوم شده است. در این بیانیه همچنین به معین سریع تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام و فراهم نبودن شرایط برگزاری این انتخابات اشاره شده است. نویسندگان این بیانیه نگرانی عمیق خود را از گزارش های رسیده در خصوص غیرنظامیان مجروحی که به آنها اجازه ورود به بیمارستان ها و دسترسی به خدمات پزشکی داده نشده است، بیان نموده اند.

در این بیانیه آمده است، این اقدامات موضوع مهم روند انتقال قدرت در سودان را به خطر می اندازد. امضانمایندگان همچنین نوشته اند، مردم سودان در راستا جستجوی آینده ای بهتر، و کوشش برای انتها دادن به حکومتی اقتدارگرا شجاعت باورنکردنی خود را اثبات کردند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 366

به "واکنش کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ناآرامی ها در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ناآرامی ها در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید