وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: حضور جدایی طلبان قره باغ در مذاکره غیرقابل قبول است

به گزارش تور اروپا ارزان، سخنگوی وزرات خارجه جمهوری آذربایجان: مذاکرات بدون تغییر شکل، بین آذربایجان و ارمنستان برگزار میشود و حضور جدایی طلبان در مذاکره غیر قابل قبول است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: حضور جدایی طلبان قره باغ در مذاکره غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با انتشار بیانیه جدید گروه مینسک در خصوص مساله قره باغ وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای به این بیانیه واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است سران گروه مینسک و سازمان امنیت و همکاری اروپا پیشنهادی در خصوص دیدار رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان داشته اند. آذربایجان همیشه متعهد و آماده برای مذاکره است. آذربایجان از هر تلاشی برای حل مناقشه قره باغ به وسیله مذاکره حمایت میکند.

سخنگوی وزرات خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به این که بیانیه گروه مینسک نشانه ای برای ارمنستان است گفت: الهام علی اف ضمن استقبال از این بیانیه توجه سران گروه مینسک را به موقعیت کشور آذربایجان جلب نموده است. مذاکرات بدون تغییر شکل، بین آذربایجان و ارمنستان برگزار میشود و حضور جدایی طلبان در مذاکره غیر قابل قبول است.

بنا به گفته سخنگو در این بیانیه، در خصوص اقدامات لازم برای حل و فصل مناقشه قره باغ آمده است که از نظر آذربایجان یکی از اولین اقدامات، آزادسازی قره باغ و بازگشت آوارگان به سرزمین های خود است. با توجه به وضعیت قره باغ ، در این مذاکره باید حفظ تمامیت ارضی آذربایجان مورد توجه قرار گیرد. آذربایجان بارها مواضع خود در این زمینه را اعلام نموده و معتقد است در چهارچوب تمامیت ارضی آذربایجان باید گروهای ارمنی و آذربایجانی قره باغ، در خصوص وضعیت قره باغ تصمیم بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 314

به "وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: حضور جدایی طلبان قره باغ در مذاکره غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: حضور جدایی طلبان قره باغ در مذاکره غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید