ولیعهد عربستان ثروتمندترین مالک لیگ جزیره می شود؟

به گزارش تور اروپا ارزان، ولیعهد عربستان قصد دارد با 300 میلیون پوند باشگاه نیوکسال را خریداری کند.

ولیعهد عربستان ثروتمندترین مالک لیگ جزیره می شود؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، نیوکاسل یونایتد در حال نهایی کردن یک قرارداد بزرگ مالکیت است که می تواند آنها را در صدر جدول ثروتمندترین صاحبان لیگ برتر نشان دهد. صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) مربوط به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به دنبال تصاحب این باشگاه از مایک اشلی در معامله 300 میلیون پوندی است.

با این قرارداد و پیشنهادی که از طرف عربستان سعودی ارائه شده است، منچستر سیتی، یکی از با ارزش ترین باشگاه های ورزشی جهان که صدرنشین جدول ثروتمندترین مالک های لیگ جزیره است جایگاه خود را از دست می دهد.

گفته می شود برادران انگلیسی سایمون و دیوید روبن - توسعه دهندگان دارایی شمال شرقی - 10 درصد از سهام این باشگاه را به دست می آورند اما پول زیادی از عربستان سعودی می رسد. این 10 درصد برای برادران روبن سهمی است که اماندا استاولی در حال حاضر در اختیار دارد.

در حالی 80 درصد باقیمانده توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) گرفته می شود که گفته می شود دارایی هایی به ارزش 320 میلیارد پوند را کنترل خواهد کرد.

مالکان سعودی در گذشته نیز چند بار تلاش کردند تا باشگاه منچستریونایتد را خریداری کنند که پیروز به انجام این کار نشدند و اکنون به سراغ دیگر باشگاه در لیگ برتر انگلیس به نام نیوکاسل رفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 775

به "ولیعهد عربستان ثروتمندترین مالک لیگ جزیره می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولیعهد عربستان ثروتمندترین مالک لیگ جزیره می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید