پاریس خواستار تعیین شدن مرز میان باکو- ایروان از طریق مذاکره شد

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، سفارت فرانسه در باکو امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که خواستار تعیین شدن مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از طریق مذاکره است.

پاریس خواستار تعیین شدن مرز میان باکو- ایروان از طریق مذاکره شد

سفارت فرانسه در باکو با ادعای نگرانی از تشدید تنش ها میان این دو کشور گفت: پاریس طرفین را به خویشتنداری و جلوگیری از اقدامات تحریک کننده فرامی خواند. معین مرز میان دو کشو باید از طریق مذاکرات انجام شود.

این در حالیست که در روزهای گذشته جمهوری آذربایجان از زخمی شدن یکی از نظامیان خود توسط شلیک نیروهای ارمنستان طی شب گذشته خبر داده بود.

پنجشنبه گذشته نیز جمهوری آذربایجان از بازداشت 6 نیروی نظامی وابسته به شاخه شناسایی و تخریب ارتش ارمنستان در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد که به گفته مقامات نظامی آذربایجان، قصد عبور از مرز و وارد شدن به خاک جمهوری آذربایجان را داشته اند.

چند ماه بعد از سرانجام جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه کوهستانی قره باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1463

به "پاریس خواستار تعیین شدن مرز میان باکو- ایروان از طریق مذاکره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس خواستار تعیین شدن مرز میان باکو- ایروان از طریق مذاکره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید