پاکستانی ها خواهان اخراج سفیر هلند شدند

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در جریان برگزاری اعتراضات در پاکستان علیه هلند، معترضان خواهان اخراج سفیر هلند از اسلام آباد شدند.

پاکستانی ها خواهان اخراج سفیر هلند شدند

گفته گردیده حداقل چند هزار نفر از معترضان پاکستانی به دعوت حزب اسلامی تحریک لبیک در شرق لاهور جمع شدند و با سر دادن شعارهایی علیه یک سیاستمدار اسلام ستیز هلندی، خواهان قطع رابطه دولت پاکستان با هلند شدند.

حزب تحریک لبیک از احزاب اسلامی پاکستان و پنجمین حزب بزرگ در مجلس نمایندگان این کشور به شمار می رود و خادم حسین رضوی، رهبر این حزب اعلام نموده است که اعتراضات تا زمان اخراج سفیر هلند از پاکستان ادامه خواهد داشت.

اعتراضات علیه هلند در پاکستان پس از آن صورت می گیرد که گیرت ویلدرز رهبر حزب آزادی خواه هلند که جزء احزاب راست گرای افراطی است خاطرنشان کرد که به زودی مسابقه کاریکاتوری با موضوع پیامبر اسلام (ص) برگزار خواهد نمود.

این گونه مسابقه و نمایشگاه ها در اروپا همواره با موجی از اهانت به پیامبر اکرم (ص)، اسلام و مسلمانان همراه است و حزب مذکور هلندی نیز خاطرنشان کرد که برای افرادی که بتوانند بهترین کاریکاتور را در توهین به ساحت پیامبر اسلام طراحی نمایند 10 هزار دلار جایزه پرداخت می نماید.

پیش از این نیز مجلس سنای پاکستان با انتشار بیانیه ای برگزاری مسابقه کاریکاتور در توهین به پیامبر اسلام را محکوم نموده و خواهان جلوگیری از افتتاح نمایشگاه آن در شروع سال نوی میلادی گردیده بود.

همچنین عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان وعده داده است که اهانت حزب راستگرای هلندی علیه پیامبر اسلام را در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و محکوم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 148

به "پاکستانی ها خواهان اخراج سفیر هلند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستانی ها خواهان اخراج سفیر هلند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید