پایان سفرهای ظریف؛ نشانه های مثبت در وین و منطقه

به گزارش تور اروپا ارزان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در شناسه کاربری اش در توییتر از وجود نشانه های مثبت در مذاکرات وین و منطقه ای خبر داده است.

پایان سفرهای ظریف؛ نشانه های مثبت در وین و منطقه

ظریف در توییتر نوشت: همزمان با آنکه معاون وزیر امورخارجه، عباس عراقچی با شایستگی رهبری گفتگوها برای احیای برجام را برعهده دارد، من بازدیدم از کشورهای حاشیه خلیج فارس را با دیدار از کویت و دیدار با نخست وزیر شیخ صباح الخالد و وزیر خارجه دکتر شیخ احمد ناصر خاتمه می دهم. تمرکز بر طرح صلح هرمز (امید) برای منطقه مان بود. نشانه های مثبت در هر دو جهت (وین و منطقه) به چشم می خورد.

ظریف در سفر امروزش به کویت با مقامات این کشور دیدار کرد و در مورد مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه به گفت وگو و گفتگو پرداخت.

این چهارمین مقصد سفر منطقه ای ظریف است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به قطر، عراق و عمان سفر نموده است.

ظریف روز گذشته (چهارشنبه) در عمان با معاون سلطان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد. وی همچنین با محمد عبدالسلام هم دیدار کرد. ظریف همچنین با ارتشبد نعمانی وزیر دفتر سلطان عمان به رایزنی و گفتگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اولین مقصد سفرش نیز در دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به گفت وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت.

منبع: فرارو
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1436

به "پایان سفرهای ظریف؛ نشانه های مثبت در وین و منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان سفرهای ظریف؛ نشانه های مثبت در وین و منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید