پوتین و اردوغان بر سر تقویت همکاری نظامی در سوریه توافق کردند

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه سه شنبه اظهار داشت که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بطور تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

پوتین و اردوغان بر سر تقویت همکاری نظامی در سوریه توافق کردند

در این تماس تلفنی، دو طرف پیرامون شرایط در سوریه مصاحبه و نسبت به تشدید مخاصمات در منطقه ادلب ابراز نگرانی کردند.

رئیس جمهور روسیه همچنین به افزایش فعالیتهای تروریستی در منطقه که باعث تلفات وسیع غیرنظامیان در سوریه شده است، اشاره نمود.

رهبران دو کشور همچنین در خصوص لزوم اجرای توافقنامه های پیشین برای تنش زدایی ادلب- که در سالهای 2018 و 2019 در شهر سوچی روسیه منعقد شده بودند- و همچنین ضرورت افزایش همکاری وزارت دفاع دو کشور در خاک سوریه توافق کردند.

گفتنی است که ظرف چند روز گذشته، خشونت و درگیریها در منطقه ادلب در پی عملیات نظامی ارتش سوریه علیه شبه نظامیان شورشی در این منطقه به اوج خود رسیده است. گفتنی است که عملیات نظامی ارتش سوریه به آزادی چندین منطقه انجامیده که این امر خشم مقامات آنکارا را برانگیخته است.

افزون بر آن، در ساعات ابتدایی روز گذشته (دوشنبه) چندین نیروی نظامی ترکیه در پی حمله توپخانه ای ارتش سوریه کشته شدند. این رخداد باعث تشدید لفاظی های خصمانه مقامات بلندپایه ترکیه علیه دمشق و همچنین حملات تلافی جویانه ارتش ترکیه به نیروهای نظامی سوریه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 559

به "پوتین و اردوغان بر سر تقویت همکاری نظامی در سوریه توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و اردوغان بر سر تقویت همکاری نظامی در سوریه توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید