کانادا از کاهش دانشجویان چینی در پی دستگیری یکی از روسای هوآوی نگران است

به گزارش تور اروپا ارزان، دانشگاه های کانادا نگران هستند که بحران چین تأثیر منفی بر میزان جذب دانشجویان بین المللی این کشور بگذارد.

کانادا از کاهش دانشجویان چینی در پی دستگیری یکی از روسای هوآوی نگران است

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از theglobeandmail، متخصصان آموزشی هشدار می دهند که سرد شدن روابط دیپلماتیک چین و کانادا می تواند میزان جذب دانشجویان چینی در دانشگاه های کانادا را به شدت کاهش دهد.

ابتدای دسامبر سال گذشته زمانی که منگ وانژو رئیس امور اقتصادی شرکت هوآوی در کانادا دستگیر شد، چین و کانادا وارد یک نزاع سیاسی شدند. منگ در کانادا باقی می ماند تا به درخواست استرداد آمریکا رسیدگی گردد؛ آمریکا نیز هوآوی را متهم به نقض تحریم های این کشور علیه ایران نموده است.

شرایط پیش آمده علاوه براینکه دانشجویان را از انتها تحصیلی خود در این دو کشور نگران نموده منجر به نگرانی آموزش عالی کانادا نیز شده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کانادا اعلام نموده است، کاهش شمار دانشجویان چینی در دانشگاه های این کشور مسائل اقتصادی عدیده ای به وجود خواهد آورد.

میزان دانشجویان بین المللی در مؤسسات آموزش عالی کانادا از سال 2014 تا 2017 حدود 34 درصد افزایش داشته و بخش قابل توجهی از این آمار مربوط به پذیرش دانشجویان چینی می گردد.

براساس آنچه که آموزش عالی کانادا اعلام نموده، از هر 4 دانشجوی بین المللی یک نفر چینی است و چین بیش از هر کشور دیگری در کانادا دانشجو دارد.

آنالیز ها همچنین نشان داده است، دانشجویان چینی و خانواده هایشان تأثیر 5 میلیارد دلاری بر اقتصاد کانادا دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 380

به "کانادا از کاهش دانشجویان چینی در پی دستگیری یکی از روسای هوآوی نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از کاهش دانشجویان چینی در پی دستگیری یکی از روسای هوآوی نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید