کرملین: آمریکا آمادگی بهبود روابط با روسیه را ندارد، تحریم ها مانع از توسعه روابط مسکو پکن نمی گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، سخنگوی کرملین ابراز عقیده کرد؛ آمریکا گامی در جهت توسعه روابط با روسیه برنمی دارد، هرچند ولادیمیر پوتین از ابتدا برای بهبود روابط دوجانبه و رفع کردن آسیب های وارده از دوران باراک اوباما کوشش نموده است.

کرملین: آمریکا آمادگی بهبود روابط با روسیه را ندارد، تحریم ها مانع از توسعه روابط مسکو پکن نمی گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت که متأسفانه تعیین است که مقامات واشنگتن هیچ آمادگی برای حرکت به سمت توسعه روابط با مسکو از خود نشان نمی دهند، ولی ولادیمیر پوتین دارای تجربه و صبر کافی است و رهبری کشوری را به عهده دارد که به خوبی می داند که چگونه باید صبر داشته باشند.

پسکوف یادآور شد که از همان ابتدا، رئیس جمهور پوتین آمادگی روسیه برای بهبود روابط با آمریکا را به دونالد ترامپ اعلام و کوشش نموده تا آسیب وارده به روابط دوجانبه در اواخر دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را تا جای ممکن رفع کند.

سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد که امکان ملاقات دوجانبه بین رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در ژاپن (در اواخر ماه ژوئن) همچنان وجود دارد، البته واشنگتن هنوز درخواست رسمی برای این دیدار به مسکو ارائه نداده است.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سؤال دیگری تأکید کرد که تحریم های آمریکا مسلماً روی روابط مالی بین روسیه و چین تأثیر گذاشته، ولی این دو کشور آن قدر مستقل هستند که بر اساس تأمین منافع ملی خود تصمیم گیری نمایند.

وی شرح داد: در دنیا امروز، همه روابط متقابل و به هم پیوسته هستند و هیچ کشوری نمی تواند آزادانه صرفاً در جهت تصمیمات خود عمل کند و باید بین اقدامات خود و روابطش با سایر کشورها، نوعی توازن برقرار کند، به همین دلیل، مسلماً تحریم های آمریکا روی روابط مالی دوجانبه مسکو پکن نیز تأثیر گذاشته است، ولی ما آن قدر استقلال داریم که تدابیری برای پیشبرد اهداف خود در نظر بگیریم، برای اینکه روابط مالی بین روسیه و چین، بخش قابل توجهی از اقتصاد دنیای است.

سخنگوی کرملین اضافه نمود، البته نه تنها چین، بلکه هر کشور احتیاط لازم برای جلوگیری از اسیر شدن در بند تحریم های یکجانبه آمریکا را به خرج می دهد و عوامل مختلف را در توسعه روابط مالی خود با سایر کشورها در نظر می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 361

به "کرملین: آمریکا آمادگی بهبود روابط با روسیه را ندارد، تحریم ها مانع از توسعه روابط مسکو پکن نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: آمریکا آمادگی بهبود روابط با روسیه را ندارد، تحریم ها مانع از توسعه روابط مسکو پکن نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید