کرملین: از اتهام زنی غیرعلمی درباره منشا کرونا پرهیز گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست داشتن انسان در فراوری کرونا، خواهان اجتناب از اتهام زنی های بی اساس درباره منشا این ویروس شد.

کرملین: از اتهام زنی غیرعلمی درباره منشا کرونا پرهیز گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با شدت دریافت اظهارنظرهای مختلف درباره منشا ویروس کرونا، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بر لزوم پرهیز از هرگونه اتهام زنی غیر علمی و اثبات نشده درباره منشا کرونا تاکید نمود.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با سوالی درباره اظهارات اخیر بعضی کارشناسان غربی درباره منشا انسانی ویروس کرونا و بعضی اتهام زنی ها به چین روبرو شد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با غیرقابل قبول خواندن اتهام زنی بی اساس درباره منشا ویروس کرونا گفت: در وضعیتی که اطلاعات کافی علمی (درباره کرونا) وجود ندارد، از نظر ما غیرقابل قبول است که به گونه بی اساس به کسی اتهام وارد کرد.

پسکوف تاکید نمود، در برابر صحبت یک کارشناس که ادعا می نماید ویروس کونا ساخت بشر است دو کارشناس دیگر هستند که این موضوع را رد می نمایند.

سخنگوی ولادیمیر پوتین اضافه نمود: به همین خاطر هر دو طرف دارند بدون مدرک و سند حرف می زنند و به احتمال قوی باید گفت که ما اطلاعات کافی برای رسیدن به جمعبندی در اختیار نداریم.

اظهارات سخنگوی کرملین یک روز بعد از آن مطرح شده که رسانه های غربی به طور برجسته ای سخنان یک کارشناس فرانسوی درباره منشا ویروس کرونا را پوشش خبری داده اند.

لوک مونتانیه ویروس شناس فرانسوی برنده جایزه نوبل در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی ادعا کرد که ویروس کرونا در یک ازمایشگاه شهر ووهان و با هدف فراوری واکسن بیماری ایدز ساخته شده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که مقام های چین بارها موضوع ساخت کرونا در ووهان را تکذیب نموده اند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 797

به "کرملین: از اتهام زنی غیرعلمی درباره منشا کرونا پرهیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: از اتهام زنی غیرعلمی درباره منشا کرونا پرهیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید