کرونا ، شکایت اتحادیه پزشکان برزیل از سوء مدیریت رئیس جمهور به دیوان لاهه

به گزارش تور اروپا ارزان، در پی تسریع شیوع کروناویروس در برزیل و سوء مدیریت رئیس جمهور این کشور در رسیدگی به این بحران، گروهی از اعضای اتحادیه پزشکان برزیل به دیوان لاهه علیه رئیس جمهور شکایت کردند.

کرونا ، شکایت اتحادیه پزشکان برزیل از سوء مدیریت رئیس جمهور به دیوان لاهه

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروهی از اعضای اتحادیه های برزیل به نمایندگی از کارکنان بهداشت و درمان برزیل در اقدامی اعتراضی به دنبال تسریع شیوع ویروس کرونا در این کشور، از رئیس جمهور شکایت کردند.

این پزشکان برزیلی با طرح شکایتی در دیوان کیفری بین المللی (ICC) از آن درخواست کردند تا در مورد جرایم دولت ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل علیه بشریت و مدیریت وی در رسیدگی به شیوع کروناویروس تحقیق کند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، برزیل با دو میلیون و 552 هزار و 265 مورد ابتلا و 90 هزار و 134 مورد فوتی بعد از ایالات متحده در رده دوم کشورهای دنیا با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کروناویروس و قربانیان آن قرار گرفته است.

گروهی از اتحادیه کارکنان بهداشت و درمان برزیل روز دوشنبه هفته جاری، با ارائه شکایتی به دادگاه لاهه تصریح کردند که دولت بولسونارو با مدیریت سهل انگارانه خود در کنترل بیماری همه گیر کرونا، زندگی کارکنان بخش درمان و اعضای جامعه برزیل را در معرض خطر قرار داده است.

در بیانیه این اتحادیه ها آمده است: اتحادیه ها بر این باورند که این در نوع خود اولین دادخواست علیه دولت به دلیل نرخ بالای مرگ و میر و بیماری در نتیجه نقایص بهداشت عمومی محسوب می گردد.

دیوان کیفری بین المللی (ICC) در سال 2002 در لاهه هلند برای رسیدگی به بدترین جرایم دنیا از جمله جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل کشی ایجاد شد و تعهدی در قبال پذیرش و آنالیز چنین شکایاتی را ندارد.

علی رغم تسریع شیوع کرونا در برزیل، بیمارستان های این کشور قادر به رسیدگی به شرایط حجم زیادی از بیماران مبتلا به کرونا نیستند.

بر اساس این گزارش، بولسونارو با مقایسه ویروس کرونا با آنفولانزای خفیف و مقابله با اقدامات مقام های محلی در زمینه ارائه درخواست از شهروندان برای ماندن در خانه هایشان به منظور مهار کرونا، شیوع ویروس کووید-19 را کم اهمیت جلوه داد و آن را دستکم گرفت.

با آنکه در تاریخ 7 جولای (17 خردادماه) نتیجه تست کرونای بولسونارو مثبت اعلام شده بود و روز چهارشنبه هفته گذشته (اول مردادماه) برای سومین بار تست کرونای وی مثبت اعلام شد، روز شنبه هفته جاری، بولسونارو همچون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دارویی که پزشکان و کارشناسان بهداشت آن را برای درمان کرونا تأیید نکرده اند، تبلیغ کرد و گفت که با استفاده از داروی ضدمالاریای هیدروکسی کلروکین بهبود یافته است.

از طرف دیگر، روز دوشنبه هفته جاری، رئیس جمهور 65 ساله برزیل در خارج از اقامتگاه رسمی خود در برازیلیا پایتخت برزیل در حالی که ماسک خود را در ملأ عام از صورت برداشت و با هوادارانش دیدار و احوالپرسی می کرد و با آنها عکس می گرفت، دیده شد.

کارشناسان بهداشت ودرمان برزیل، بحران فعلی این کشور را نتیجه عدم هماهنگی ملی و جوابگویی های نامناسب دولت های محلی و ایالتی به شیوع کرونا می دانند زیرا بعضی از دولت های ایالتی، بازگشایی ها را بسیار زودتر از زمان پیشنهادی کارشناسان بهداشت و درمان شروع کردند.

مارسیو مونزانی از اتحادیه (UNI)، سازمانی که اقدامات حقوقی را رهبری می نماید، با اشاره به شکایت از دولت بولسونارو به دیوان کیفری بین المللی گفت که دولت بولسونارو باید برای جوابگویی سخیف و نامناسب خود به این بیماری همه گیر جوابگو باشد. طرح شکایت در دیوان کیفری بین المللی یک اقدام شدید محسوب می گردد اما مردم برزیل به واسطه تصمیمات عمدی بولسونارو با شرایط بسیار وحشتناک و خطرناکی روبه رو هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 847

به "کرونا ، شکایت اتحادیه پزشکان برزیل از سوء مدیریت رئیس جمهور به دیوان لاهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، شکایت اتحادیه پزشکان برزیل از سوء مدیریت رئیس جمهور به دیوان لاهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید