4 نکته سلامتی در میانسالی برای خانم ها

به گزارش تور اروپا ارزان، اگر در میانسالی هستید، اکنون بهترین زمان است که سبک خود را برای بهبود رفاه زندگی، دوباره از نو بسازید. در ادامه نکات مختلفی درباره نحوه غذا خوردن، ورزش های مناسب و سلامتی در میانسالی با شما در میان می گذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

4 نکته سلامتی در میانسالی برای خانم ها

برای یک زن، میانسالی می تواند به طور دیوانه واری زمان فعالیت باشد. علاوه بر زمانی که برای خانواده، دوستان، کار، سرگرمی ها و … اختصاص می دهید، باید مقداری از وقت خود را هم صرف مراقبت از خود کنید. اگر نتوانید به خوبی از خود مراقبت کنید، نمی توایند مسئولیت های دیگر را نیز برعهده گیرید. بنابراین، در حال حاضر با در نظر دریافت گام های مثبت در جهت ساخت بهترین دهه های زندگی خود در میانسالی، تدابیر مثبت را در راستای سلامتی در میانسالی اتخاد کنید.

سلامتی در میانسالی با نحوه غذا خوردن

به عنوان یک زن در دهه 50 سالگی، مهم است غذایی که مصرف می کنید برای قلب و استخوان های شما مناسب باشد. یک رژیم غذایی غنی، متشکل از تمام مواد غذایی است که انرژی بیشتر به همراه مواد مغذی بیشتر داشته باشد و باعث جوان سازی پوست گردد.

درباره انتخاب و خرید مواد غذایی خود تجدید نظر کنید

در این سن به کالری کم احتیاج دارید. بنابراین، تمرکزتان بر انتخاب غذاهای غنی از مواد مغذی مانند دانه های روغنی، سبزیجات، میوه ها، لوبیا و آجیل باشد. مصرف غذاهای فرآوری گردیده را کاهش دهید. زیرا اکثراً مملو از شکر، شیرینی های مصنوعی و سدیم اضافی هستند. یکی از ساده ترین راه های کاهش مصرف غذاهای فرآوری گردیده و افزایش مواد مغذی در رژیم غذایی، خرید شخصی از فروشگاه های زنجیره ای است.

لیست غذای خود را با دستور العمل های سالم مانند تخم مرغ و بوقلمون شکم پر با سس گوجه فرنگی ترش و سوپ تخم مرغ پر کنید.

این نکته ممکن است برای خوردن، غیر عادی به نظر برسد. اما در واقع خواب نقش مهمی در تنظیم مناسب هورمون گرسنگی ایفا می نماید. کم خوابی اغلب به اضافه شدن وزن ترجمه می گردد. بسیاری از زنان در معرض یائسگی و بی نظمی قاعدگی همراه با بی خوابی قرار دارند. ریتم خواب خود را تقویت کنید که شامل مراقبه، یوگای ملایم و سایر تکنیک های آرامش بخش برای تسکین و آماده شدن برای خواب می شوند. اگر هنگام خواب به سختی می توانید چشمان خود را ببندید، از پزشک خود در مورد راه چاره بی خوابی مشاوره بگیرید.

برای سلامتی در میانسالی، باکتری های مفید بدن خود را تقویت کنید

هر روز یک فنجان ماست کم چرب (یا محصولات غنی از پروبیوتیک) میل کنید. مخصوصاً به دنبال ماست هایی باشید که حاوی مواد فعال بیشتری باشند تا مطمئن شوید باکتری های مفید برای مبارزه با اسهال، یبوست و گاز معده را به بدنتان می رسانید.

نکات ورزشی مناسب برای سلامتی در میانسالی

تکنیک مناسب می تواند خطر آسیب دیدگی و فشار در طول تمرین در میانسالی را کاهش دهد. هنگام انجام این روال جدید، به شکل خاص آن توجه کنید. کلاس های تمرینی و فیلم ها، ابزاری عالی برای یادگیری تکنیک های مناسب هستند. همچنین، هنگام خستگی توجه بیشتری به فرم داشته باشید. زیرا خستگی باعث می گردد راحت تر به خود صدمه بزنید. به ویدیوهای تمرینات موجود در اینترنت سری بزنید. بسیاری از آنها شامل ویدئوهایی هستند که برای فرم دهی مناسب به شما یاری می نمایند.

تمریناتتان را با تغییرات بدن و سلامتی خود تطبیق دهید

وقتی در سن 50 سالگی هستید، هیچ چیز دیگر مانند سابق نیست. با این حال، تمرینات فیزیکی برای حفظ سلامت شما در این سن لازم است. اگر آسیب دیدید یا بیمار شدید، در صورت امکان تمرینات را به طور کامل کنار نگذارید. به عنوان مثال، برای بهبود سرماخوردگی یا آنفولانزا، قبل از صبحانه یک پیاده روی سریع داشته باشید. یا یک یوگا ملایم برای آرامش بخشیدن را امتحان کنید. این کار ممکن است به میزان تمرینات منظم روزانه، کالری سوزی انجام ندهد ولی بدن شما را در سطحی از فعالیت نگه می دارد که بتوانید اعمال خود را بهبود ببخشید.

برای سلامتی در میانسالی، حرکت های جدید را امتحان کنید

اگر رویه انجام تمرینات خاص، بخشی از سبک زندگی شما است، اکنون زمان مناسبی است تا تمرینات جدیدی را به آن بیافزایید. این حرکات جدید به عضلات شما یاری می نمایند تا قوی تر کار نمایند و این به معنی سوزاندن کالری بیشتر است. بیش از این، کوشش برای انجام نوع دیگری از تمرینات، با شکل دادن حرکات جدید، مغز شما را جوان نگه می دارد.

با رعایت اصول بالا در دوره میانسالی نیز احساس جوانی خود را حفظ کنید و با تمرکز به فعالیت های خود بپردازید. یادتان نرود که درباره تغذیه و فعالیت های بدنی خود همیشه برنامه های خاصی را در نظر داشته باشید تا سلامتی خود را حفظ کنید.

منبع: skinnyms

منبع: وبلاگ بامیلو
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 167

به "4 نکته سلامتی در میانسالی برای خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نکته سلامتی در میانسالی برای خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید