8 بنای تاریخی زنجان با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تفاهم نامه بازسازی هشت بنای تاریخی با مشارکت مالکان بنا، منعقد شد.

8 بنای تاریخی زنجان با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند امروز 6 خرداد 99 اضافه کرد: طبق جلساتی که اداره کل با مالکان بناهای تاریخی داشت، مقرر شد هشت بنای تاریخی که جزو آثار شاخص و ثبت شده هستند، بازسازی و بازسازی شوند.

او عنوان نمود: به منظور جلب مشارکت مردم در حفظ میراث فرهنگی استان، برای انعقاد تفاهم نامه با مالکان سراهای بازار و بناهای تاریخی در شهرها و روستاها اقدام شده است که با اختصاص اعتبار، بناهای تاریخی حفظ، نگهداری، بازسازی و بازسازی و احیا می شوند.

او مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه کرد: در حال حاضر دو سرای بازار زنجان، سرای ناصری و ذبیحیان با مشارکت مالکان در حال بازسازی هستند، بازسازی بناهای دیگر هم به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: بازسازی سه بنای دیگر به زودی شروع می گردد و بازسازی سایر بناهای دیگر نیز در اولویت است، استفاده از اصول شناخته شده بازسازی در راستای تطبیق با شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی، در این بناها لازم است.

او اعلام کرد: اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از اعتبارات ملی برای بازسازی بناهای تاریخی استان اختصاص داده شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 781

به "8 بنای تاریخی زنجان با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 بنای تاریخی زنجان با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید