برگزاری کلاس های آموزش توسعه گردشگری در استان بوشهر

به گزارش تور اروپا ارزان، کلاس های آموزش توسعه صنعت گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در دو روز 9 و 10 دی ماه با حضور 24 دهیار استان بوشهر در محل سالن جلسات خانه معلم بوشهر برگزار گردید.

برگزاری کلاس های آموزش توسعه گردشگری در استان بوشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر، ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اهمیت آموزش در مسیر توسعه صنعت گردشگری گفت: رونق این صنعت در این 24 روستای هدف توسعه گردشگری میسر نمی گردد مگر اینکه آموزش در این روستاها صورت بگیرد، به همین دلیل آموزش، با متد جدید در دستور کار این اداره کل نهاده شد و سعی شد تا برای این بخش مدرسانی انتخاب شوند که به صورت عملی در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

او ادامه داد: در این کلاس ها ضمن آموزش، استفاده از فرصت های متنوع برای ماندگاری در روستا، ایجاد اشتغال و نحوه معرفی جاذبه های گوناگون روستا به حفظ بسترهای اصلی زندگی روستایی ایده پردازی، هدایت و حمایت نیز پرداخته شد.

مهدی زاده افزود: ارائه و نمایش گذاردن فرهنگ بومی هر روستا در قالب پوشش محلی،غذاها،صنایع دستی و آداب رسوم هر روستا از جمله موارد مهمی بود که در این آموزش ها به آن پرداخته شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر در خصوص برگزاری و نتایج این آموزش ها گفت: این دومین کلاس برگزار شده برای دهیاران و شوراهای روستاهای هدف توسعه گردشگری است و ما انتظار داریم که دهیاران این آموزش ها را به مردم روستا هم منتقل نمایند زیرا در راه توسعه ، آموزش همگانی بسیار اهمیت دارد.

مهدی زاده اضافه نمود: تبلیغات این 24 روستا در شبکه ملی قبل از بازی های تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا پخش خواهد شد و ما در سال 2022 یک استان توسعه یافته در صنعت گردشگری خواهیم بود و این اطمینان را برای کشور قطر فراهم خواهیم کرد که سرریز گردشگران جام جهانی را پذیرا خواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 266

به "برگزاری کلاس های آموزش توسعه گردشگری در استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلاس های آموزش توسعه گردشگری در استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید