تصویب شش ماده دیگر از برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران

به گزارش تور اروپا ارزان، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه نوبت عصر امروز چهارشنبه شش ماده دیگر از برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران را به تصویب رساند.

تصویب شش ماده دیگر از برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران

به گزارش خبرنگاران، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در نوبت عصر، ماده 64 برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران در دستور کار نهاده شد که این برنامه شهرداری تهران را موظف نموده است نسبت به کاهش موثر مصرف ظروف یکبار مصرف در شهرداری و سازمانها و شرکتهای تابع اقداماتی همچون منع استفاده از ظروف یکبار مصرف ، شناسایی وضع موجود مصرف کیسه های پلاستیکی و کاهش 20 درصدی مصرف این کیسه ها در فروشگاه های شهروند ومیادین میوه و تره بار با ایجاد سازوکارهای جایگزینی با کیسه های پارچه ای اقدام کند که اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 17 رأی موافق این ماده را به تصویب رساندند.

در ادامه آنالیز ماده 65 این برنامه در دستور کار نهاده شد که شهرداری را موظف می نماید به منظور ساماندهی کانون ها پهنه های کار و فعالیت با تاکید بر محیط زیست و برطرف آلودگی و مزاحمت با همکاری دستگاه های اجرایی و اتحادیه های صنفی و تشکل های شغلی اقدامات لازم را انجام دهد که این ماده با 17 رأی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

ماده 66 برنامه 5 ساله شهر تهران نیز شهرداری تهران را موظف می نماید نسبت به حفظ و ارتقای بهداشت عمومی شهر و بهداشت روانی شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات با همکاری دستگاه های اجرایی مسئول، نسبت به کنترل جمعیت حیوانات سرگردان بدون صاحب و ازدیاد جمعیت حیوانات شهری اقدامات لازم را انجام دهد که این ماده نیز بعد از بحث و آنالیز با 17 رأی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

ماده 67 این برنامه هم شهرداری تهران را موظف می نماید در چارچوب محله گرایی، تقویت هویت های محله ای و بهر مندی از مشارکت سازمان های مردم نهاد و اجتماع محور لایحه نظام نامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری با تاکید بر نقش شهروندان در شناسایی و حل مسائل شهری را تا انتها شش ماهه نخست برنامه به شورا ارائه کند. این ماده نیز با 17 رأی موافق اعضاء به تصویب رسید.

در ماده 68 برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران نیز شهرداری موظف شده است تا به منظور ارتقای زیست پذیری و توسعه فضای عمومی مولد و پایدار نسبت به شناسایی و تجهیز فضاهای شهری دارای ظرفیت زیست شبانه اقدام کند و تا انتها سال اول برنامه، سند اجتماعی و فرهنگی احیای زیست شبانه در کلانشهر تهران را جهت تصویب به شورا ارائه کند که این ماده نیز با 11 رأی موافق به تصویب رسید.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران ماده 69 برنامه 5 ساله سوم شهر تهران را که شهرداری را موظف می نماید نسبت به پایش دایمی وضعیت اجتماعی شهر و ارزیابی تاثیرات اجتماعی فرهنگی ، محیط زیستی و مالی سیاستها و طرحهای شهری معطوف به شهرداری و بخش خصوصی اقدام نموده و گزارش سالانه آن را به شورا ارائه نمایند و همچنین چارچوب پیامد سنجی نظام مند از فعالیتهای فرهنگی واجتماعی شهرداری تا انتها سال نخست برنامه تهیه و به تصویب شورا برسد با 17 رأی موافق به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگاران، مقرر شد اعضای شورای شهر تهران در روز شنبه در دو نوبت صبح وعصر ادامه روند آنالیز برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران را پیگیری نمایند.

خبرنگار:سیدمیثاق اختر/دبیر خبر: منیره کربلایی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 277

به "تصویب شش ماده دیگر از برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب شش ماده دیگر از برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید