روسیه: به تحریم های آمریکا پاسخ می دهیم

به گزارش تور اروپا ارزان، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، مسکو پاسخ تحریم های آمریکا را می دهد و تصمیم دارد به پاسخ های خود به گونه ای ادامه دهد که به منافع روسیه ضرری وارد نشود.

روسیه: به تحریم های آمریکا پاسخ می دهیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: ما با رویکردی خصمانه و تند آمریکایی ها در تعامل با مشکلات دو جانبه و بین المللی و رویکردی در چارچوب برنامه های سازنده روبه رو هستیم اما روسیه پاسخ می دهد و به پاسخگویی خود به این تحریم ها به شیوه ای ادامه می دهد که منافعش ضرری نبیند.

ریابکوف اعلام کرد: هیچ توجیهی برای اعمال تحریم ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بهانه ای که آمریکایی ها امروز علیه ما استفاده می نمایند نقض محدودیت هایی است که آنها بر صادرات مشتقات نفتی کره شمالی و پرونده حملات سایبری اعمال نموده اند و هیچ توجیهی یا دلیلی برای اعمال تحریم ها وجود ندارد و اینها تنها اشاره خبیثانه هستند.

وزارت تجارت روسیه نیز اعلام نموده که مقام های این کشور اقدامات متقابلی را در جهت پاسخ به تحریم های آمریکا ارائه نموده است.

این وزارتخانه اعلام نموده که آمریکا علیه صادرات کالاهای دو منظوره از آمریکا به روسیه که بر بسیاری از صنایع اثر می گذارد، ممنوعیت وضع نموده است. بنابراین از کمپانی های روس در این مساله حمایت می گردد تا کمتر ضرر ببینند.

اخیرا، دولت واشنگتن اعلام نموده بود که تحریم های جدیدی علیه روسیه بابت احتمال استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی در سالزبری و مسمومیت جاسوس سابق دوجانبه روس و دخترش وضع نموده است.

این بسته تحریمی جدید شامل ممنوعیت صادرات وسایل الکترونیکی و قطعات دو منظوره به روسیه می گردد. دور بعدی این تحریم ها شامل ممنوعیت علیه پروازهای شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت، محدودیت در روابط دیپلماتیک و توقف صادرات آمریکا به روسیه می گردد.

واشنگتن گفته اگر تایید گردد که روسیه دیگر از تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی استفاده نمی کند، این تحریم ها برداشته می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 125

به "روسیه: به تحریم های آمریکا پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به تحریم های آمریکا پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید