لنوو Z5 پرو معرفی گردید؛ جدیدترین عضو کشویی ها

به گزارش تور اروپا ارزان، ساعاتی پیش خبر معرفی گوشی آنر مجیک 2 را نوشتیم که با مکانیزم کشویی، نمایشگری بدون بریدگی و بزرگ را در اختیار کاربران قرار می داد. حالا شرکت لنوو نیز در تلاشی مشابه، پرچمدار جدید خود را با نام لنوو Z5 پرو معرفی نموده است.

لنوو Z5 پرو معرفی گردید؛ جدیدترین عضو کشویی ها

خبرهای تکنولوژی را دنبال نموده باشید، می دانید که به جز مدل جدید لنوو و گوشی جدید آنر، شیائومی می میکس 3 اولین بازیگر این میدان بود. حالا لنوو ادعا می نماید که Z5 پرو نه تنها از دو رقیب خود ارزان تر است، بلکه نسبت نمایشگر به بدنه بیشتری هم دارد.

برای کاهش قیمت، بگذارید در همین ابتدا بگوییم که لنوو از پردازنده میان رده اسنپ دراگن 710 استفاده نموده و درواقع پرچمدار به حساب نمی آید. در مقایسه باید بگوییم Xiaomi Mi Mix 3 از پردازنده اسنپ دراگن 845 و گوشی آنر مجیک 2، از پردازنده Kirin 980 استفاده می نمایند.

اما پردازنده را که کنار بگذاریم، به نظر با یک گوشی فوق العاده روبرو هستیم. در بخش جلویی دستگاه نمایشگر 6.39 اینچی قرار گرفته که رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. لنوو می گوید نمایشگر به تنهایی 95 درصد از مساحت جلویی گوشی را اشغال نموده که عدد فوق العاده ای است. حتی در زمان معرفی این گوشی در کنار شیائومی Mi Mix 3 نیز نمایش داده شد که مشخصا حاشیه های نمایشگر در گوشی لنوو، کمتر بود. همچنین شرکت لنوو اعلام نموده که این نمایشگر ساخت شرکت سامسونگ است و این یعنی با پنل AMOLED بسیار خوبی روبرو هستیم.

لنوو Z5 پرو در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی، آپشن های زیادی را در اختیار کاربران نمی گذارد. این گوشی تنها در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی با حافظه رم 6 گیگابایتی عرضه می گردد. همچنین به پشتیبانی از microSD اشاره نشد که یعنی ممکن است این گوشی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی نکند.

در بخش پشتی این گوشی شاهد یک سیستم دوتایی دوربین هستیم. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است و از سنسور Sony IMX576 استفاده می نماید. لنز این دوربین نیز f/1.8 دارد. دوربین دوم 24 مگاپیکسلی بوده و از سنسور IMX519 استفاده می نماید. متاسفانه لنوو هنوز اطلاعی درباره لنز این دوربین منتشر ننموده است. در بخش جلویی دستگاه و زیر نمایشگر، دو دوربین 16 و 8 مگاپیکسلی برای دریافت سلفی وجود دارد. همچنین یک سنسور اینفرارد در این بخش قرار گرفته که می تواند در تاریکی چهره کاربر را شناسایی نموده و قفل گوشی را باز کند.

صحبت از باز شدن قفل گوشی شد. این گوشی علاوه بر پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره، به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر نیز مجهز است.

منبع انرژی این گوشی نیز یک باتری 3350 میلی آمپری است که شاید با توجه به اندازه نمایشگر، به سختی بتواند یک روز کامل شارژ دهی داشته باشد. همچنین لنوو Z5 پرو با اندروید اورئو عرضه می گردد و روی آن رابط کاربر ZUI 10 نصب شده است.

علاوه بر تمام این ها، لنوو Z5 پرو به هوش مصنوعی هم مجهز شده است. هوش مصنوعی در این گوشی نه تنها می تواند در عکاسی و با تشخیص صحنه به یاری کاربر بیاید، بلکه در زمینه عملکرد هم ایفای نقش خواهد نمود. لنوو اعلام نموده که هوش مصنوعی در این گوشی، یاری می نماید بازی ها بهتر و روان تر اجرا شوند.

پیش فروش این گوشی از همین حالا شروع شده و عرضه آن به 19 آبان ماه موکول شده است. این گوشی در مدل پایه با قیمت حدودی 287 دلار و در مدل 128 گیگابایتی با قیمت حدودی 330 دلار عرضه می گردد. همچنین لنوو Z5 پرو تنها در رنگ مشکی عرضه می گردد. با این رده قیمتی، اگر لنوو فروش این گوشی را در بازارهای جهانی هم شروع کند، باید فروش خوبی در انتظار این گوشی جذاب باشد. شما درباره لنوو Z5 پرو چه فکر می کنید؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 214

به "لنوو Z5 پرو معرفی گردید؛ جدیدترین عضو کشویی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو Z5 پرو معرفی گردید؛ جدیدترین عضو کشویی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید