نساجی جان دوباره می گیرد

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان گفت: با رشد قیمت دلار و عدم واردات پارچه، شرایط مناسبی برای حرکت دوباره چرخ نساجی ها فراهم شده است.

نساجی جان دوباره می گیرد

امیر قدیمی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با شرایط بازار بنکداران و طاقه فروشان پارچه گفت: تورم حاکم بر اقتصاد و بازار پارچه قیمت محصولات را با افزایش 50 تا 100 درصدی همراه نموده که این میزان در محصولات ایرانی در حدود 60 درصد و در محصولات وارداتی در حدود 100 درصد بوده است.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان با اشاره به اینکه 50 درصد از احتیاج بازار به وسیله محصولات وارداتی تأمین می گردد، اظهار داشت: به واردات پارچه ارز دولتی یا 4200 تومانی تعلق نگرفت و فعالان این صنف علاقه ای به دریافت ارز دولتی نداشتند زیرا شرایط حاکم فرصت مناسبی را ایجاد کرد تا بار دیگر نساجی به حرکت دربیاید.

وی ادامه داد: در زمینه حرکت چرخ نساجی، این صنعت در چند ماه اخیر اتفاق خاصی را شاهد نبود اما رایزنی هایی برای برطرف مسائل فراوری و تأمین مواد اولیه نساجی با وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شده است.

قدیمی نژاد توضیح داد: در حال حاضر در پی افزایش مدت زمان ترخیص کالا به بیش از 3 ماه تجار آن چنان به دنبال واردات محصول نیستند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان اضافه کرد: میزان خرید و فروش و انجام معامله در شرایط فعلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت 60 درصدی همراه بوده و تغییر فصل تنها توانسته اندکی بر میزان تقاضا بیافزاید.

وی مدعی شد: رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم در مجموع عاملی شده تا میزان فراوری کارگاه ها و صنوف فراوریی به یک سوم کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 207

به "نساجی جان دوباره می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نساجی جان دوباره می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید