اشیایی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان اهدا شدند

به گزارش تور اروپا ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اشیایی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان اهدا شدند.

اشیایی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان اهدا شدند

سرهنگ سید علی حسینی با اشاره به اهدای چهار قلم شی با قدمت پیش از تاریخ و دوره اسلامی به یگان حفاظت میراث فرهنگی اظهار کرد: اشیای مذکور شامل سه کوزه سفالی با قدمت پیش از تاریخ و یک ظرف سفالی با قدمت دوره اسلامی می گردد.

وی اضافه کرد: براساس گزارش رسیده از حوزه حفاظتی شهرستان جیرفت، یک نفر از میراث بانان افتخاری به نام حسن امیرمحمدی اشیای مذکور را به صورت داوطلبانه به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا نموده است.

حسینی بیان نمود: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با انجام تمهیدات اطلاعاتی و فرهنگ سازی بومی و محلی و همچنین جلب مشارکت های اجتماعی توانسته اند در زمینه کشفیات اشیای تاریخی موفقیت های خوبی بدست آورند.

وی اعلام کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری سازمان های مردم نهاد، میراث بانان افتخاری و همچنین دستگاه های امنیتی و انتظامی بصورت شبانه روزی از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی این استان مراقبت و محافظت می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1497

به "اشیایی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان اهدا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیایی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان اهدا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید