افزایش بارش در کشور با رشد ال نینو ، پاییز و زمستان آینده بارش ها در کدام منطقه ها کشور بیشتر است؟

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس آخرین داده های مشاهداتی، ناهنجاری ال نینو به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود یک رویداد قوی ال نینو ایجاد گردد که اثر مثبت بر بارش کشور خواهد گذاشت.

افزایش بارش در کشور با رشد ال نینو ، پاییز و زمستان آینده بارش ها در کدام منطقه ها کشور بیشتر است؟

به گزارش خبرنگاران، احد وظیفه درباره رشد ناهنجاری ال نینو و تاثیرات آن بر بارش های کشور اظهار کرد: تحقیقات آماری نشان داده است که معمولا با رویداد ال نینو بارش تجمعی پاییزی در ایران در شرایط نرمال و فراتر از نرمال قرار می گیرد و برعکس در شرایط لانینا در غالب استان های کشور جمع بارش های پاییزی به کمتر از نرمال گرایش دارد.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر تا انتهای سال 1401 شرایط لانینای میانه در محدوده استوایی اقیانوس آرام حاکم بود که بارش های پاییزی کشور در این سه سال به شدت کمتر از نرمال بود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سال جاری شرایط دورپیوند نوسان جنوبی موسوم به اِنسو خاص است و بر خلاف گذشته این شاخص پس از سرانجام فاز لانینا، وارد فاز خنثی نشد و مستقیم وارد فاز ال نینو شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، وظیفه در سرانجام توضیح داد: پاییز و زمستان آینده با احتمال قوی با رویداد النینوی میانه روبرو خواهیم بود که در صورت همراهی سایر عوامل موثر انتظار می رود بارش تجمعی منطقه ها مختلف کشور در پاییز و نیمه اول زمستان سال جاری به خصوص در نیمه غربی به میزان نرمال و بیشتر از نرمال برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2089

به "افزایش بارش در کشور با رشد ال نینو ، پاییز و زمستان آینده بارش ها در کدام منطقه ها کشور بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بارش در کشور با رشد ال نینو ، پاییز و زمستان آینده بارش ها در کدام منطقه ها کشور بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید